شناسهٔ خبر: 35924054 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

اردوغان: تحریم تسلیحاتی باعث توقف عملیات در شمال سوریه نمی شود

صاحب‌خبر -
خرداد؛ "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهوری ترکیه روز یکشنبه با تاکید بر ادامه عملیات نظامی این کشور در شمال سوریه، گفت: تحریم تسلیحاتی ترکیه باعث توقف این عملیات نمی شود.

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در همایشی درباره عملیات این کشور علیه مواضع کردهای سوریه موسوم به «چشمه صلح» افزود: مهمترین مسئله در حال حاضر، تکمیل عملیات نظامی در سوریه با کمترین خسارت ممکن است.

وی همچنین خبر داد که نیروهایش منطقه «عین العرب» در استان حلب و چهار روستای دیگر را تحت کنترل درآورده و «تل ابیض» را محاصره کردند.

اردوغان ادامه داد: در حملات به شهرهای مرزی، ۱۸ شهروند ترک کشته و ۱۴۷ تن دیگر زخمی شدند که بیشتر آنها کودک هستند.

نخست وزیر ترکیه تصریح کرد که نیروهای ترک به عمق ۳۰ تا ۳۵ کیلومتری خاک سوریه نفوذ خواهند کرد.

وی گفت: هر کس تصور کند با تحریم اقتصادی و تحریم تسلیحاتی موضع خود را تغییر می دهیم و عملیات  را متوقف می کنیم، سخت در اشتباه است.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» با اعلام رسمی رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در روز چهارشنبه گذشته آغاز شده است.

این عملیات، با مخالفت‌های منطقه ای و بین المللی زیادی روبه رو شده است.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان و فرانسه در واکنش به حمله نظامی ترکیه به سوریه، صادرات تسلیحات خود به این کشور را به حالت تعلیق درآورده اند.

اتحادیه اروپا در مخالفت با حمله ترکیه به شمال سوریه، آنکارا را تهدید به تحریم کرد؛ تحریمی که تهدید نخست وزیر ترکیه را به همراه داشت.

اردوغان هفته گذشته به کشورهای اروپایی هشدار داد که که ترکیه دروازه های خود را به روی سه میلیون و ۶۰۰ هزار پناهجوی سوری برای ورود به خاک اتحادیه اروپا خواهد گشود.

نظر شما