شناسهٔ خبر: 35920618 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رکورد ویژه برای راموس؛ بالاتر از ایکر مقدس

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سرخیو راموس در ترکیب اصلی اسپانیا مقابل نروژ به میدان خواهد رفت تا بازی ملی شماره 168 خود را تجربه کند؛ او در بازی مقابل نروژ از رکورد ایکر کاسیاس عبور می کند.
به گزارش آریا، سرجیو راموس دیشب برای بار  168با لباس تیم ملی اسپانیا به میدان رفت و از  ایکر کاسیاس که با 167 بازی، بیشترین بازی را برای تیم ملی اسپانیا انجام داده بود عبور کرد. راموس نخستین بازی‌اش را برای تیم ملی در سال 2005 انجام داد و تا حال 168 بازی انجام داده است که در این بازی ها راموس صاحب 125 پیروزی بدون احتساب بازی برابر ناروی، 23 تساوی و 19 شکست با اسپانیا شده و زننده 21 گل نیز بوده است. او یک جام جهانی(2010) و دو جام ملت های اروپای 2008 و 2012 را با اسپانیا فتح کرده است. راموس همچنان در تیم ملی اسپانیا به عنوان یک بازیکن ثابت به میدان می رود و شاید این رکورد را دست نیافتنی کند.
گفتنی است راموس تاکنون 21 گل ملی نیز به ثمر رسانده و در رتبه دهم برترین گلزنان تاریخ تیم ملی اسپانیا قرار دارد. داوید ویا با ثبت 59 گل در 98 بازی ملی، آقای گل لاروخا است.  راموس در حالی به عنوان یک مدافع 21 گل ملی زده که بکام 17، ریبری 16 و توتی 9 گل ملی به ثبت رسانده‌اند و سرخیو  به عنوان یک مدافع بیش از این ستارگان خلاق در رده ملی موفق به گلزنی شده است.
 راموس  21 گل ملی خودش را در 19 بازی به ثمر رساند و در 2 بازی ( مقابل سن‌مارینو و روسیه) 2 گل زد. جالب اینکه گل‌هایش به سن‌مارینو، اولین تجربه‌اش در گلزنی در رده ملی بود. فرانسه و کرواسی تنها تیم‌هایی هستند که راموس در 2 بازی دروازه‌شان را باز کرده است.  سرخیو در هیچ یک از تورنمنت‌های بزرگ شامل 3 یورو و 4 جام جهانی گلی نزده و  تنها در 2 رقابت از 19 جدالی که گل زد، اسپانیا شکست خورد. اسپانیا در روزهای گلزنی او، 14 پیروزی به دست آورد، 3 بار تن به تساوی داد و 2 بار هم شکست خورد. راموس از این تعداد گل ملی، 9 گل را در بازی‌های خانگی به ثمر رسانده و از این 8 گل، 3 گل در شهر مادرید و 2 گل در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو زده شده است؛ بیش از هر استادیوم دیگری! راموس در 18 دقیقه منحصر بفرد گل زده است. زودهنگام‌ترین گلش را در سومین دقیقه به ثمر رساند و دیرهنگام‌ترین گلش در هشتمین دقیقه وقت‌های تلف شده زده شد.
سرخیو راموس در طول دوران ورزشی خود به تمامی افتخارات از جمله جام جهانی، جام ملت های اروپا، لیگ قهرمانان و بسیاری عنوان دیگر دست یافته، اما گفته می شود این مدافع 33 ساله قصد دارد برای بازی های المپیک 2020 در توکیو برای تیم ملی اسپانیا به میدان برود و این عنوان را نیز به کلکسیون افتخارات خود اضافه کند. اگرچه که فینال یورو 2020 در 12 ژوئن برگزار می شود و اگر تیم بزرگسالان لاروخا موفق به رسیدن به بازی نهایی شود، راموس فرصت کمی برای حضور در تمرینات تیم المپیک کشورش برای حضور در رقابت های توکیو 2020 خواهد داشت، اما علیرغم این شرایط، سرخیو راموس معتقد است که می تواند در مسابقات فوتبال المپیک که از تاریخ 22 ژوئن آغاز شده و تا 8 آگوست ادامه می یابد نیز به میدان برود.
سرخیو راموس مدعی شده اگر فرصتی برای رفتن به توکیو وجود داشته باشد، این تجربه برای او بسیار هیجان انگیز خواهد بود. هر تیمی قادر به استفاده از سه بازیکن بزرگسال در ترکیب خود خواهد بود و سرخیو راموس امیدوار است یکی از انتخاب های سرمربی تیم ملی المپیک لاروخا برای رقابت های توکیو باشد. اسپانیا در دوره ای که میزبان بازی های المپیک 1992 در بارسلون بود، یک بار موفق به کسب مدال طلای المپیک شده است و امیدوار است با تیم آماده ای که در اختیار دارد، یک بار دیگر این اتفاق در توکیو تکرار شود.

نظر شما