شناسهٔ خبر: 35914285 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش ترکیه به تحریم تسلیحاتی آلمان

وزیر خارجه ترکیه تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورش را بی اهمیت دانسته و تاکید کرد که این کشور به مبارزات خود با شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ترکیه با خونسردی به تصمیم آلمان برای توقف صادرات تسلیحات به این کشور واکنش نشان داد.

"چاووش اوغلو"، وزیر امور خارجه ترکیه در گفتگویی با "دویچه وله" آلمان، تاکید کرد که یک تحریم تسلیحاتی علیه کشورش ترکیه را در نبرد با شبه نظامیان کرد متوقف نخواهد کرد.

وی افزود: حتی اگر متحدان ما از این سازمان تروریستی حمایت کنند و حتی اگر ما تنها بمانیم و حتی اگر تحریم هایی علیه ما اعمال شود برای ما مهم نیست که آن ها چه می کنند و مبارزه ما علیه یک سازمان تروریستی است و در مبارزه با این سازمان تروریستی ما قطعا عقب نخواهیم نشست.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» که از بعد از ظهر روز چهارشنبه به وقت محلی با اعلام رسمی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه آغاز شده، مخالفت‌های زیادی را در بین کشورهای منطقه و دیگر کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی به‌دنبال داشته است.

رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه هم روز پنج‌شنبه به کشورهای اروپایی هشدار داد که در صورت ادامه پیدا کردن انتقادات آنها از این عملیات نظامی، خیل عظیمی از پناهندگان سوری ساکن ترکیه را -که تعداد آنها 3.6 میلیون نفر برآورد می‌شود - راهی اروپا خواهد کرد.

بسیاری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان در واکنش به حمله نظامی ترکیه به سوریه صادرات تسلیحات خود به این کشور را محدود کرده اند.

فرانسه هم روز گذشته اعلام کرد که صادرات تسلیحات خود به این کشور را به حال تعلیق در می آورد.

البته اپوزیسیون آلمان این تحریم های تسلیحاتی علیه ترکیه را کافی ندانسته و خواستار اعمال فشارهای بیشتر بر ترکیه هستند.

سوئد هم خواستار توقف صادرات تسلیحات کشورهای اروپایی به ترکیه شده است.

دولت هلند هم تنها 48 ساعت پس از آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال شرقی سوریه اعلام کرد که صادرات سلاح به ترکیه را به حالت تعلیق درخواهد آورد.

پیش از این دولت فنلاند نیز از متوقف کردن صادرات سلاح به ترکیه تا اطلاع ثانوی خبر داده بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما