شناسهٔ خبر: 35913426 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

وزیر صنعت: هیچ‌کس حق تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی را ندارد

صاحب‌خبر -
خرداد؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هیچ‌کس حق ندارد واحدی صنعتی و یا تولیدی را به هر دلیلی به تعطیلی بکشاند، گفت: این کار خلاف فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از این واحدها است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا رحمانی شامگاه شنبه در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی که در سرسرای جلسات استانداری برگزار شد، اظهارداشت: هرکس نسبت به تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی اقدام کند مقابل فرمایش رهبری ایستاده و به نوعی به کشور خیانت کرده است.
وی ادامه داد: یکی از سیستم هایی که می تواند به رونق واحدهای اقتصادی کمک کند سیستم بانکی کشور است از این رو انتظارات از آنها زیاد است.
رحمانی یکی از مهمترین مزیت های رونق واحدهای صنعتی را شکوفایی اقتصاد و روتق تولید و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: استانی مانند کرمانشاه که روند بیکاری آن تازه متوقف شده به این رونق نیاز مضاعف تری دارد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از رشد حدود ۳۰ درصدی صادرات از نظر وزنی طی پنج ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از نظر ارزشی طی مدت یادشده ۹ درصد کاهش داشته ایم که البته این کاهش به دلیل تغییر در نحوه محاسبات است.
وی گفت: معمولا در نیمه دوم سال وضعیت صادرات کشور بهبود می یابد که امیدوارم امسال هم این موضوع تکرار و کاهش موجود جبران شود.
رحمانی در ادامه کرمانشاه را یکی از استان های توانمند در حوزه صنعت عنوان کرد و گفت: کمک های لازم برای رونق واحدهای صنعتی و اتمام پروژه های در دست اجرا صورت خواهد گرفت.
وی تصریح کرد: یکی از پروژه هایی که در استان کرمانشاه در دست اجرا است کارخانه لاستیک سازی است که حمایت مالی لازم از آن صورت می گیرد.
وزیر صمت خاطرنشان ساخت: پنج طرح است که اجرای آنها کشور را در صنعت لاستیک سازی کامیون ها خودکفا می کند که یکی از آن ها همین پروژه کرمانشاه است.
وی همچنین از مکلف شدن شرکت های ایران خودرو و سایپا از راه اندازی واحدهای قطعه سازی در کرمانشاه خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه های ما گسیل کردن سرمایه گذار برای مناطق ویژه اقتصادی این استان است.
رحمانی در پایان بر اتمام پروژه های در دست اجرا در زمان مقرر تاکید کرد و گفت: در کنار این پروژه ها باید روزشمار نصب شده و در مقابل مردم پاسخگو باشیم.

امروز با حضور وزیر صمت عملیات اجرایی طرح های تولیدی؛ کنسانتره آهن با ظرفیت ۱۵ هزار تن و اشتغال ۵۰ نفر، کنسانتره منگنز با ظرفیت پنج هزار تن و اشتغال ۲۵ نفر، سولفات منگنز با ظرفیت هزار و ۷۰۰ تن و اشتغال ۲۵ نفر، انواع داروهای منشاء گیاهی با ظرفیت ۱۵ میلیون عدد در سال و اشتغال ۳۰ نفر و نوار و لوله آبیاری از نوع پلی اتیلن با ظرفیت ۲ هزار و ۱۰۰ تن و اشتغال ۵۲ نفر در شهرستان سنقر و کلیایی آغاز شد.

نظر شما