شناسهٔ خبر: 35910435 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

خفاش شیشه‌ای در برابر اتهام قتل + عکس

زن ۷۵ ساله که در جریان حمله خشن خفاش شیشه‌ای پول و طلاهایش به سرقت رفته و مصدوم شده بود بعد از ۹ ماه بستری بودن در بیمارستان تسلیم مرگ شد. با مرگ او متهم پرونده که قرار بود به‌زودی به اتهام افساد فی‌الارض در دادگاه انقلاب تهران محاکمه شود اکنون در برابر اتهام یک جنایت قرار گرفت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

 راز فعالیت‌های مجرمانه خفاش شیشه‌ای پایتخت از هفتم دی سال گذشته همزمان با شکایت خانواده‌هایی در اداره ۱۶ پلیس آگاهی تهران به جریان افتاد.

اخبار اجتماعی-شواهد پلیس نشان می‌داد مرد ۳۵ ساله‌ای که لباس‌های عجیب و غریب بر تن دارد و کلاه‌گیس و سبیل می‌گذارد، زمانی که متوجه نبود والدین یا تنها بودن دختران و زنان جوان در خانه‌هایشان در جنوب تهران می‌شود به بهانه این‌که پول بدهی برای مرد خانه آورده است، به زور وارد خانه قربانیان خود می‌شد، آن‌ها را کتک زده و دست و پاهایشان را با طناب بسته و پول و طلا‌های موجود در خانه‌ها را سرقت می‌کرد.

خفاش شیشه‌ای در برابر اتهام قتل + عکس

با دستور رحیم دشتبان، بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی تهران تحقیقات ادامه داشت تا این‌که رد مجرم سابقه‌داری به نام امیر معروف به «تک‌رو» که به خفاش شیشه‌ای پایتخت معروف شده بود، به‌دست آمد و بازداشت شد. او به جرایم سیاهش اعتراف کرد و گفت: به بیش از هزار خانه و چند مطب رفته، اما در برخی از این اماکن موفق شده نقشه‌اش را اجرایی کند.

در ادامه ۲۰ شاکی از جمله کودک، دختر، پسر، زن و مرد از او شکایت کردند. این در حالی بود که بعد از دستگیری وی خانواده شاکی دیگری به پلیس آگاهی تهران آمدند و گفتند که این متهم به خانه مادر ۷۵ ساله شان در خیابان کارگر شمالی رفته و او را زخمی کرده که اکنون مادرشان در بیمارستان در جدال با مرگ است و سارق پول و طلا‌های مادرشان را دزدیده است.

ماموران درباره این سرقت از امیر تحقیق کردندکه او به این دزدی خشن اعتراف کرد. بعد از آن امیر برای تحقیقات بیشتر درباره این پرونده به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد که در حضور بازپرس پرونده گفت: با جعل عنوان پستچی و طلبی را برای زن ۷۵ ساله آورده‌ام، به خانه او وارد شده و در جریان سرقت پول و طلاهایش او را به‌شدت کتک زده و وی را هل دادم که آن زن به ستونی که در اتاق بوده برخورد کرد و مصدوم شد.

دزد خشن با داشتن بیش از ۲۰ شاکی از باب ارتکاب جرم مشابه و خشن که امنیت جامعه را به خطر انداخته بود از مصادیق مفسد فی‌الارض شناخته شده و پرونده وی چندی پیش به دادگاه انقلاب تهران ارسال شد که چند روز پیش خانواده زن ۷۵ ساله نزد بازپرس پرونده آمده و اعلام کردند که مادرشان بعد از ۹ ماه جدال تسلیم مرگ شده و به اتهام قتل عمد از متهم شکایت دارند. متهم بار دیگر از زندان برای تحقیقات به شعبه دهم بازپرسی دادسرای جنایی تهران منتقل شد و ادعا‌های قبلی خود را تکرار کرد.

با توجه به این که متهم پرونده در برابر اتهام قتل قرار گرفته، قرار شد که ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات جدیدی را از وی آغاز کنند.

 

نظر شما