شناسهٔ خبر: 35910286 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

سرگردانی ده‌ها زائر ایرانی در فرودگاه نجف

صاحب‌خبر -

گزارش های رسیده از عراق حاکی است که تعداد پروازهای تدارک دیده‌شده از این کشور به ایران، کفاف حجم زوار متقاضی بازگشت را نمی‌دهد.

به گزارش خبرنگار اعزامی فارس از عراق، در پی صدور اطلاعیه‌های پیاپی از سوی ستاد مرکزی اربعین و ارسال پیامک برای زوار ایرانی اربعین حاضر در عتبات عالیات کشور عراق مبنی بر تسریع در بازگشت به کشور، بسیاری از زائران با تهیه بلیت هواپیما برای بازگشت به کشور از مبادی فرودگاه‌های بین‌المللی بغداد و نجف اشرف اقدام کرده‌اند. این در حالی است که تعداد پروازهای تدارک دیده‌شده از عراق به ایران، کفاف حجم زوار متقاضی بازگشت را نمی‌دهد.

مسؤولان دفاتر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی فعال در فرودگاه نجف، تأکید دارند که پروازها باید از سوی شرکت مرکزی دفاتر خدمات زیارتی سراسر ایران (شمسا) وابسته به سازمان حج و زیارت، برنامه‌ریزی و تدارک دیده شود که متأسفانه تعداد پروازهای فعلی پاسخگوی حجم متقاضیان سفر نیست.

از سوی دیگر، حضور میلیون‌ها زائر و حجم عظیم فعالیت مواکب در نجف و مسیرهای خروجی از شهرهای نجف و کربلا به فرودگاه نجف و همچنین انسداد بسیاری از مسیرهای اصلی و ترافیک بسیار سنگین در مسیرهای فرعی منتهی به فرودگاه، باعث تأخیر بسیاری از مسافران در رسیدن به پروازها شده است.

همچنین بیشتر شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با توجه به تأخیر اکثر مسافران و خالی‌ماندن برخی صندلی‌ها، پروازها را با یک تا یک ساعت و نیم تأخیر انجام می‌دهند.

یکی از مسافران ایرانی که با یک ساعت تأخیر به پرواز ساعت ۱۹:۳۵ شنبه‌شب رسیده است به خبرنگار اعزامی فارس می‌گوید: مدیر کاروان ما با توجه به مشکلات جاری، کاروان ما را ساعت ۶:۳۰ صبح از کربلا حرکت داد ولی با توجه به مسدود بودن جاده اصلی و ترافیک بسیار سنگین مسیرهای شوسه فرعی، ساعت ۲۰:۳۰ شنبه‌شب به فرودگاه رسیدیم.

مسافر دیگری می‌گوید: ما ساعت ۱۰:۳۰ صبح با اتوبوس از کربلا حرکت کردیم اما به پرواز ساعت ۱۸:۳۰ نرسیدیم.

هم‌اکنون چند کاروان و ده‌ها نفر از زائران، به همین علت در فرودگاه نجف سرگردان شده‌اند.
بسیاری از این مسافران نیز به علت اتمام پول، امکان رزرو بلیت جدید یا عزیمت به‌صورت زمینی را ندارند.
مسئولان شرکت‌های دارای دفتر در فرودگاه نجف هم، شرکت شمسا را مسؤول مشکلات موجود می‌دانند و معتقدند چنانچه پروازهای بیشتری برای این ایام در نظر گرفته می‌شد این مشکلات به وجود نمی‌آمد.

برچسب‌ها:

نظر شما