شناسهٔ خبر: 35910092 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

برخی خیریه‌ها در اصل شرکت واردکننده‌اند!

روزنامه جوان

بسیاری از مؤسسات خیریه صرفاً از اسم مؤسسه خیریه استفاده می‌کنند تا مالیات ندهند و کالا‌هایی را که از خارج کشور وارد کرده‌اند، به فروش برسانند.

صاحب‌خبر -
سرویس اقتصادی جوان آنلاین: به گزارش «مهر»، احمد امیر آبادی در برنامه مناظره شبکه یک با بیان اینکه بنده مخالف معافیت‌های مالیاتی هستم، با اشاره به ماده ۱۳ موجود در قانون معافیت‌های مالیاتی افزود: ۲۰ سال است که تولید‌کننده در این مناطق معاف از مالیات است. حتی از کارمندان برای حقوق خود در مناطق آزاد مالیات گرفته نمی‌شود. بحث اینجاست مسافرانی که به این مناطق می‌آیند باید مالیات بدهند یا خیر؟ تبعیض دیگر این است که در کالا نباید مالیات بگذاریم، ولی در خدمات می‌شود مالیات وضع کرد.

وی به تبعیض‌های بیشتر در قانون مالیاتی اشاره کرد و ادامه داد: هر چه در اقتصاد رانت ایجاد کردیم به مشکل برخوردیم. هر چه فرار مالیاتی است به معافیت‌ها برمی‌گردد. مناطق آزاد نیز به همین دلایل به حیاط‌خلوت دولت تبدیل شده‌است. امیر‌آبادی افزود: مؤسسات خیریه شامل معافیت‌ها هستند در صورتی که بسیاری از این مؤسسات صرفاً از اسم مؤسسه خیریه استفاده کرده تا مالیات ندهند و کالا‌هایی را که از خارج از کشور وارد کرده به فروش می‌رسانند.

برچسب‌ها:

نظر شما