شناسهٔ خبر: 35910080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

امضای تفاهم‌نامه بین دانشگاه ادیان و مذاهب قم و ۱۰۰ دانشگاه جهان

روح الله یارمحمدی-  قم - خبرنگار: دانشگاه ادیان و مذاهب سالانه پذیرای خیل انبوهی از علمای دینی و مذهبی فرقه‌های مختلف جهان است و یکی از موثرترین کانون‌های علمی ادیان و مذاهب جهان اسلام به شمار می‌رود. چنین دانشگاهی می‌تواند آیینه تمام‌نمای شأن و جایگاه علمی- دینی اسلام باشد و حقانیت و اصالت اسلام و جهان تشیع را به منصه ظهور برساند.

صاحب‌خبر -

محور نشست خبری، حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدابوالحسن نواب»، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب قم معرفی و بررسی اهداف و برنامه‌های دانشگاه بود. رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این‌که ماهیت دانشگاه ادیان و مذاهب بین‌المللی است، گفت: این دانشگاه که در آستانه ۲۵ سالگی خود قرار دارد، به یکی از بزرگ‌ترین کانون‌های بین‌المللی علمی شیعی مبدل شده است.

وی با اشاره به این‌که تاکنون ۴۵۲ هیات علمی از ۵۲ کشور جهان در قالب‌های مختلف از دانشگاه بازدید کرده‌اند، اظهار کرد: با این‌که از این تعداد ۴۵ سفیر حضور داشته‌اند اما هیچ‌کدام با دعوت‌نامه ما نیامده و خودشان اقدام کرده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با اعلام این‌که تاکنون بیش از ۳۷ اردوی دانشجویی به کشورهای مختلف جهان داشته است، اظهار کرد: در این دانشگاه ۳۱ استاد عالم خارجی تدریس داشته که ۲ نفر از آنان عضو هیات علمی دانشگاه هستند.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: ۲۶۲ نفر از ۵۴ کشور جهان در دوره‌های کوتاه‌مدت دانشگاه حضور داشته‌اند. نکته‌ای که به آن تاکید دارم این است که این دانشگاه توانایی و برنامه‌ای برای پرداخت هزینه‌های سفرها و انواع برنامه‌های علمی نداشته و ندارد و همه هزینه‌ها را خود متقاضیان متحمل شده‌اند. حجت‌الاسلام والمسلمین نواب بر نقش اساسی دانشگاه در ایجاد پایداری صلح و گفت‌وگو با توجه به رویکرد بلند انبیای الهی ایفا کرده است، گفت: با همین رویکرد بیش از ۱۰۰ تفاهم‌نامه همکاری فرهنگی- علمی با دانشگاه‌های معتبر جهان به امضا رسانده‌ایم. وی در ادامه با تاکید بر این‌که نباید در مجامع علمی و فرهنگی دنبال تشریفات و هزینه‌های زائد بود، اضافه کرد: دشمنان اسلام از جمله گروه تروریستی داعش با رفتارهای وحشیانه خود حقانیت و اصالت و آبروی و اهداف بلند دانشگاه ادیان و مذاهب را به اثبات رسانده‌اند.

  • طرح راه‌اندازی کلینیک فرقه درمانی

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با طرح این مطلب که اگر شاهد نفوذ برخی از جریان‌های انحرافی و تعصب‌گرایانه در کشور هستیم مقصر اصلی جامعه روحانیون است، افزود: به طور مثال در شهری مانند اهواز که مهد و سرزمین مهم شیعیان جهان است نباید شاهد برخی انحراف‌های مذهبی باشیم و ببینیم که عده‌ای بی‌مغز مردم را به رگبار می‌بندند.  حجت‌الاسلام والمسلمین نواب با تاکید بر این‌که اندیشه پاک می‌تواند راه مبارزه با اندیشه‌های انحرافی را رقم بزند، افزود: آماده راه‌اندازی و برنامه‌ریزی برای کلینیک فرقه درمانی هستیم و در این باره که برخی از فرقه‌ها به دنبال ضربه زدن به تشیع و نظام انقلاب اسلامی هستند به مسئولان هشدار داده‌ایم.

برچسب‌ها:

نظر شما