شناسهٔ خبر: 35910014 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هیچ‌کس حق ندارد واحدی صنعتی و یا تولیدی را تعطیل کند

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه هیچ‌کس حق ندارد واحدی صنعتی و یا تولیدی را به هر دلیلی به تعطیلی بکشاند، گفت : این کار خلاف فرمایش رهبر معظم انقلاب در خصوص حمایت از این واحد‌ها است.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : هرکس نسبت به تعطیلی واحد‌های صنعتی و تولیدی اقدام کند مقابل فرمایش رهبری ایستاده و به نوعی به کشور خیانت کرده است.

او گفت : یکی از سیستم‌هایی که می‌تواند به رونق واحد‌های اقتصادی کمک کند سیستم بانکی کشور است از این رو انتظارات از آن‌ها زیاد است.

رحمانی یکی از مهمترین مزیت‌های رونق واحد‌های صنعتی را شکوفایی اقتصاد و روتق تولید و اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: استانی مانند کرمانشاه که روند بیکاری آن تازه متوقف شده به این رونق نیاز مضاعف تری دارد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه از رشد حدود ۳۰ درصدی صادرات از نظر وزنی طی پنج ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: از نظر ارزشی طی مدت یادشده ۹ درصد کاهش داشته ایم که البته این کاهش به دلیل تغییر در نحوه محاسبات است.

او گفت: معمولا در نیمه دوم سال وضعیت صادرات کشور بهبود می‌یابد که امیدوارم امسال هم این موضوع تکرار و کاهش موجود جبران شود.

رحمانی کرمانشاه را یکی از استان‌های توانمند در حوزه صنعت عنوان کرد و گفت: کمک‌های لازم برای رونق واحد‌های صنعتی و اتمام پروژه‌های در دست اجرا صورت خواهد گرفت.

او گفت: یکی از پروژه‌هایی که در استان کرمانشاه در دست اجرا است کارخانه لاستیک سازی است که حمایت مالی لازم از آن صورت می‌گیرد.

وزیر صمت گفت: پنج طرح است که اجرای آن‌ها کشور را در صنعت لاستیک سازی کامیون‌ها خودکفا می‌کند که یکی از آن‌ها همین پروژه کرمانشاه است.

او از مکلف شدن شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از راه اندازی واحد‌های قطعه سازی در کرمانشاه خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما گسیل کردن سرمایه گذار برای مناطق ویژه اقتصادی این استان است.

رحمانی بر اتمام پروژه‌های در دست اجرا در زمان مقرر تاکید کرد و گفت: در کنار این پروژه‌ها باید روزشمار نصب شده و در مقابل مردم پاسخگو باشیم.

 

 

انتهای پیام/د

واحدی صنعتی و یا تولیدی نباید تعطیل شوند

 

برچسب‌ها:

نظر شما