شناسهٔ خبر: 35909848 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

یک ایرانی برنده ویدئو استاندارد سال 2019 شد

صاحب‌خبر -

رئیس مرکز ملی تایید صلاحیت استاندارد ایران گفت : محمد خدادادی از استان زنجان مقام اول ویدئو استاندارد در سال ۲۰۱۹ را کسب کرده است.

به گزارش ایرنا، علیرضا خاکی فیروز شنبه شب در مراسم گرامیداشت روز جهانی استاندارد در رشت افزود: ویدئوی این فرد با عنوان استانداردهای ویدئویی خالق در صحنه جهانی توانست مقام اول ویدئو روز جهانی استاندارد را بدست آورد.

وی اظهار کرد: پیش از این نیز رضا رحیمیان مقام اول پوستر جهانی با عنوان استانداردها شهرها را هوشمند می سازند، از سازمان بین المللی استاندارد کسب کرده بود و هر دو نفر علاوه بر بدست اوردن جایزه یک هزار و ۵۰۰ فرانکی سوئیس ، جایزه ویژه ای را نیز از سازمان ملی استاندارد ایران دریافت کردند.

وی بیان کرد: به مناسبت روز جهانی استاندارد ، سازمان بین المللی استاندارد هر سال طرحی در قالب طراحی پوستر بر روی سایت بین المللی استاندارد می گذارد و انتخاب این طرح نیز به این صورت است که مردم از ۱۶۳ کشور جهان پوسترهای طراحی شده خود را ارسال می کنند که در نهایت پنج طرح پذیرفته و یکی از این طرح ها با رای مردم سراسر جهان انتخاب و به عنوان پوستر روز جهانی استاندارد در سایت بین المللی عرضه می شود.

خاکی فیروز با بیان اینکه جهان امروز با فناوری های نوین دچار تحولات شگرف شده ، اظهار کرد: گیلان نیز از استان هاییست که می تواند با دانش بالای نیروی انسانی اش در این طراحی ها شرکت کند و صاحب مقام شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش، با ارائه تعریفی از استاندارد گفت: استاندارد دکترین مدار انسانیت و اخلاق مداری روح یک تفکر متعالی است و اگر در هر جایی مشکلی وجود داشته باشد به این معناست که استاندارد در آن رعایت نشده است.

مدیرکل استاندارد گیلان نیز در این جلسه وظایف اصلی سازمان استاندارد را استاندارد سازی، اوزان قیاس ها ، تایید صلاحیت ها و ارزیابی انطباق عنوان کرد.

داریوش اشکانی پور افزود: استانداردها با خردجمعی در جهت نیاز جامعه تدوین و معیارهایی در آن تحت عنوان استاندارد در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه دربحث کیفیت نمی توان از عدد و رقم بهره گرفت، تصریح کرد: کیفیت بزرگراه بی نهایتی است که شرط ورود به آن رعایت استانداردهاست و نمی توان برای آن مقصد مشخص کرد.

اشکانی پور با اشاره به وظیفه نظارت بر بازار آزمایشگاه های همکار استاندارد در گیلان گفت: در حال حاضر ۶۲ آزمایشگاه همکار را در استان تایید صلاحیت کردیم که ۶۰۰ نفر نیروی متخصص مشغول فعالیت هستند .

وی خاطر نشان کرد: استاندارد ها با توجه به نیاز جامعه تدوین می‌شوند و به نوعی حفظ کرامت انسانیست که با رعایت آنها می توانیم به جامعه احترام بگذاریم و همه باید کمک کار استاندارد باشند تا بتوانیم آن موازین را در جامعه جاری و ساری کنیم.

بیست و دوم مهرماه مصادف با روز جهانی استاندارد است.

 

برچسب‌ها:

نظر شما