شناسهٔ خبر: 35908343 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

واکنش یمن به عملیات نظامی ترکیه در سوریه

فارس : پارلمان یمن وابسته به دولت نجات ملی مستقر در صنعاء به عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه واکنش نشان داد و خواستار توقف آن شد.

صاحب‌خبر -

پارلمان یمن وابسته به دولت نجات ملی مستقر در صنعاء به تجاوزات ارتش ترکیه به شمال سوریه واکنش نشان داد و خواستار توقف هرچه سریعتر آن شد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، پارلمان یمن اعلام کرد که «تجاوزات ترکیه به اراضی سوریه، نقض حاکمیت یک کشور مستقل عربی است».

نمایندگان یمنی در ادامه به حملات عربستان به کشورشان واکنش نشان داده و عنوان کردند که عربستان سعودی با انجام حملات آشکار به یمن، مرتکب جنایات جنگی وحشتناکی در حق کودکان و غیرنظامیان می‌شوند.

پارلمان یمن افزود: قصد دارد درباره تصمیم دولت ترامپ برای اعزام نیروهای جدید به عربستان سعودی، به کنگره آمریکا نامه‌ای ارسال کند.

روز جمعه وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۳ هزار نیروی اضافی و دو اسکادران جنگنده و دو سامانه دفاع موشکی تاد و پاتریوت به عربستان ارسال خواهد کرد.

از سوی دیگر، «محمد علی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن هم در واکنش به قصد آمریکا برای اعزام هزاران نیرو به عربستان نوشت که واشنگتن به جای فرستادن نیرو برای جنگ به منطقه، برنامه‌هایی برای صلح و همزیستی مشترک بفرستد و جهان را غافلگیر کند.

الحوثی در واکنش به این موضوع در صفحه توییتر خود نوشت: «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، دولت وی و وزیر دفاعش مارک اسپر به جای اعزام هزاران نیرو به منطقه غرب آسیا بهتر است برنامه‌هایی برای همزیستی مشترک، شهروندی برابر و دموکراسی به منطقه بفرستند نه برنامه‌هایی برای جنگ و ویرانی متحدانشان یا ملت‌های آزاد.

وی در پایان خطاب به ترامپ و دولتش نوشت، ملت یمن که تا کنون از نیروها، سلاح‌ها و فرماندهی ائتلاف توسط شما نترسیده از افزایش تعداد آنها نیز هراسی ندارد زیرا بر خدا توکل می‌کند؛ ائتلافی که ثابت کرده آمریکا ملت یمن را می‌کشد.

نظر شما