شناسهٔ خبر: 35907459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ارائه خدمات به 20 هزار زائر در موکب اوقاف

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به ارائه خدمات به 20 هزار نفر در موکب اوقاف به صورت روزانه گفت: علاوه بر این نانوایی سیار نیز در کنار موکب دایر شده که در آن 15 نفر نانوا به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام مختار کرمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: امسال نیز اوقاف استان زنجان در سامرا موکب دایر کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه موکب اوقاف از روز 18 مهرماه در سامرا دایر شده و تا 30 مهرماه دایر خواهد بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه برخی از زائران پس از اربعین به شهر سامرا سفر می‌کنند از همین رو موکب اوقاف چند روز پس از اربعین نیز دایر خواهد بود.

وی در ادامه در تشریح فعالیت‌های موکب اربعین گفت: در این موکب 100 خادم فعالیت خواهند کرد.

کرمی با اشاره به ارائه خدمات به 20 هزار زائر در موکب اوقاف به صورت روزانه بیان کرد: علاوه بر این نانوایی سیار نیز در کنار موکب دایر شده که در آن 15 نفر نانوا به صورت سه شیفت فعالیت می‌کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ادامه داد: برای فعالیت این نانوایی 20 تن آرد برای پخت ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه کالاهای مورد نیاز برای موکب اربعین توسط 10 خودروی سنگین به محل اعزام شده است، اضافه کرد: البته یک اتفاقی که امسال در موکب اربعین رخ می‌دهد این است که از ظروف یکبار مصرف کمتر استفاده خواهد شد.

کرمی با اشاره به اینکه به علت نظافت شهر سامرا از لیوان استفاده خواهد شد، افزود: در این موکب آب نبات، تخم شربتی و چای در بین زائران توزیع می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از اجرای برنامه‌های فرهنگی در موکب خبر داد و گفت: در این موکب به صورت شبانه سخنرانی و عزاداری برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: علاوه بر این کتابچه‌های فرهنگی نیز برای زوار آماده شده و توزیع خواهد شد.

کرمی در ادامه در ارتباط با هزینه‌کرد مبالغ در موکب اوقاف نیز گفت: اعتبارات مربوط به این موکب از محل موقوفات تامین شده و بخشی نیز توسط خیرین اهدا شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در این موکب‌ها به‌ طور ۲۴ ساعته خدمات ارائه می‌شود، اضافه کرد: برپایی نماز جماعت، صبحانه، نهار، شام و بسته‌های فرهنگی یکی از خدماتی است که در این موکب ارائه می‌شود.

انتهای پیام/73005/ق30

نظر شما