شناسهٔ خبر: 35906482 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تجارت آنلاین | لینک خبر

اثربخشی تصمیم جدید بانک مسکن بر تحریک معاملات مسکن

یک کارشناس تامین مالی مسکن مهم ترین اثربخشی افزایش سقف سنی ساختمان در دستورالعمل جدید تسهیلات مسکن را بر «معاملات تبدیل به احسن» ارزیابی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، هفته گذشته بانک عامل بخش مسکن در اقدامی مهم جهت تحریک بخشی از تقاضای مصرفی خرید مسکن، سقف سنی ساختمان ها در دستورالعمل تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن را افزایش داد. مطابق با این تصمیم سقف سنی ساختمان ها از 20 سال به 25 سال افزایش پیدا کرد. به این ترتیب، متقاضیان خرید مسکن برای استفاده از این نوع تسهیلات، می توانند به خرید واحدهای مسکونی که سقف سنی آنها تا 25 سال از زمان صدور مجوز ساخت است، اقدام کنند.
سلمان خادم المله، کارشناس تامین مسکن با اشاره به تصمیم اخیر بانک مسکن در حوزه تسهیلات خرید مسکن، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: افزایش سقف سنی ساختمان ها در دستورالعمل استفاده از تسهیلات مسکن می تواند به صورت مستقیم بر تقاضای مصرفی گروهی خاص در بازار مسکن اثر بگذارد.
وی ادامه داد: گروهی از متقاضیان مصرفی که به دنبال تبدیل به احسن کردن ملک خود هستند و به دنبال فرصت مناسب جهت ورود به بازار بوده اند، این نوع از تسهیلات مسکن می تواند انتخاب مناسبی برای آنها باشد.
این کارشناس تصریح کرد: در وضعیت کنونی که بازار مسکن از جهش قیمت فاصله گرفته و طی دو ماه گذشته اندکی کاهش قیمت را نیز تجربه کرده است، بخشی از متقاضیان مصرفی که به دنبال تبدیل به احسن کردن ملک خود هستند به بازار وارد می شوند. این گروه برای تکمیل بودجه خرید خود می توانند از این تسهیلات استفاده کنند.
به گفته وی بخشی از متقاضیان تبدیل به احسن در بازار مسکن، در گذشته واحدهایی را انتخاب می کردند که اگرچه با بودجه آنها تناسب قیمتی داشت اما به دلیل عمربنای بیش از ۲۰ سال امکان استفاده از تسهیلات اوراق تقدم را نداشتند. اما با شرایط جدید می توانند تقاضای خود را در بازار بالفعل کنند.
خادم المله تاکید کرد: یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت این نوع تسهیلات، عدم نیاز به سپرده گذاری است و متقاضیان می توانند با مراجعه به شعب بانک مسکن در کوتاه ترین زمان از این تسهیلات بهره مند شوند،
به گزارش پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، تسهیلات اوراق مسکن که برای خرید مسکن به متقاضیان تعلق می­گیرد در شهر تهران، مراکز استان ­ها و شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت و سایر مناطق شهری در حالت انفرادی به ترتیب با سقف­ های 50،‌60 و 40 میلیون تومان پرداخت می­ شود و در حالت مربوط به تسهیلات زوجین نیز به ترتیب با سقف­ های 100، 80 و 60 میلیون تومان در اختیار متقاضیان تسهیلات خرید مسکن قرار می­گیرد.

نظر شما