شناسهٔ خبر: 35903797 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

سازمان ملل: بیش از ۱۰۰ هزار نفر در شمال سوریه بی‌خانمان شدند

«برنامه جهانی غذا»، شاخه کمک غذایی سازمان ملل اعلام کرد، با تشدید خشونت‌ها در شمال سوریه ناشی از عملیات ترکیه، بیش از ۱۰۰ هزار نفر بی‌خانمان شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از فارس، در چهارمین روز آغاز عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، یکی از نهادهای بین‌المللی امدادی وابسته به سازمان ملل آماری از تعداد بی‌خانمان‌های ناشی از درگیری‌ها در این منطقه منتشر کرده است.

بنا بر نوشته رویترز، برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل امروز (شنبه) اعلام کرد، در نتیجه خشونت‌های اخیر در شهرهای «رأس العین» (استان حسکه) و «تل ابیض» (استان رقه) سوریه بیش از ۱۰۰ هزار نفر آواره و بی‌خانمان شده‌اند.

این نهاد امدادی درباره عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد و البته اعلام کرده که در همکاری با شرکای خود در حال ارائه کمک‌های انسان دوستانه به ساکنان شمال شرقی سوریه است.

بنا بر اعلام برنامه جهانی غذا، این نهاد در حال ارائه کمک‌های غذایی به حدود ۵۸۰ هزار نفر از مردم ساکن شمال شرق سوریه است؛ منطقه‌ای که در حال حاضر کنترل آن در دست گروه‌های کُرد قرار دارد.

اطلاع‌رسانی این نهاد امدادی بین‌المللی درباره تحولات مناطق شمالی و شرقی سوریه در شرایطی صورت گرفته که دولت ترکیه مدعی تصرف مرکز شهر رأس العین شده است.

طبق ادعای وزارت دفاع ترکیه، که نظامیان این کشور به همراه عناصر مسلح گروهک موسوم به «ارتش آزاد» توانستند مرکز شهر رأس‌العین را به تصرف دربیاورند اما شبه‌نظامیان کُرد این ادعا را رد کرده‌اند.

رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه (۱۷ شهریور) آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه را اعلام کرد؛ عملیاتی که به ادعای او ماموریتش «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی ترکیه» است.

نظر شما