شناسهٔ خبر: 35898260 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

ابراهیم شکوری:

نمی‌دانم ویلموتس تا کِی دوام می‌آورد/ قرارداد کی‌روش اصلاح شد

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال با بیان اینکه مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی ایران تاکنون حتی یک ریال هم دریافتی نداشته است، گفت: نیاز است که در این زمینه از طرف دولت حمایت شویم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم شکوری درباره اقدامات فدراسیون فوتبال برای رفع توقیف پول های ایران در فیفا با استفاده از حضور نمایندگان فدراسیون جهانی در تهران، گفت: نمایندگان فیفا برای بازی ایران و کامبوج در کشورمان حضور داشتند. آنها دنبال هدف های خودشان بودند. ما هم به عنوان فدراسیون فوتبال اهداف خودمان را دنبال می کردیم. زمانی که نمایندگان فیفا  در تهران بودند، مباحث خود را با آنها در میان گذاشتیم به خصوص بحث مالی و تحریم ها تا بتوانیم پولمان را به ایران منتقل کنیم. آقای تاج هم نامه ای را به اینفانتینو رئیس فیفا ارسال و درخواست کرد مبالغ ایران در فیفا را آزاد کنند.

وی افزود: فوتبال ما مقابل کامبوج روز ویژه ای را تجربه کرد. منتظر جواب اینفانتینو هستیم تا ان شاءالله کمک های خوبی از فیفا بگیریم. مشکلات مالی ما بسیار زیاد است. از داخل هم یکسری مشکلات وجود دارد. ۱۰ ماه است که از حضورم در فدراسیون می گذرد و در این مدت هیچ کمکی را دریافت نکرده ایم. اگر همت اعضای فدراسیون و همراهی مربیان و کادرهای فنی نباشد کار سخت می شود. همه دست به دست هم داده ایم تا از این مشکلات عبور کنیم. امیدواریم فیفا هم نگاه ویژه ای داشته باشد.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال درباره کرسی های ایران در AFC و اینکه چرا از این کرسی ها به نفع فوتبال استفاده نمی شود، گفت: متاسفانه تحریم ها به شکلی است که روابط ما نتوانسته مشکلات را حل کند. چندبار شخصا نامه ای را به خانم فاطما دبیر کل فیفا ارسال کردم. آقای تاج چندبار حضوری با آقای اینفانتینو جلسه داشته است. تا به امروز نتیجه ای نگرفته ایم و نتوانستیم مبلغی را دریافت کنیم.

شکوری خاطرنشان کرد: در AFC ارتباطات خوبی با شیخ سلمان و دیگران داریم. فدراسیون با مبالغی که از AFC دریافت می شود ... ۱۰ ماه گذشته میزبانی های خوبی در ایران گرفتیم که بی سابقه بود. فروردین میزبان امیدها بودیم. خرداد میزبان فوتسال و سپس میزبان نوجوانان بودیم. این میزبانی ها به ما کمک می کند. گرفتن میزبانی ها دشوار و برگزاری آن دشوارتر است.

وی درباره تفاوت ویلموتس و کی روش گفت: جا دارد از کی روش تشکر کنم که برای ایران زحمت کشید. ویلموتس شخصیت کاملا متفاوتی دارد. او در چارچوب کار و مسئولیتش حرکت می کند که نقطه مثبت است. تغییر و تحولی که ویلموتس ایجاد کرده شور و نشاطی را بوجود آورده که همه راضی هستند. طرفداری نیست که از رفتار ویلموتس و سبک بازی تیم ملی ناراضی باشد. این بزرگترین دستاورد فدراسیون بود.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال اظهار کرد: قرارداد قبلی (کی روش) مورد بازبینی قرار گرفت و یک تیم روی آن کار کردند. ۲۷ مورد از آن قرارداد استخراج شد که باید آنها را اصلاح می کردیم و در قرارداد جدید (ویلموتس) لحاظ می شد. این اتفاق در قرارداد ویلموتس افتاد که اتفاق بزرگی بود. ویلموتس هم با شخصیت بزرگی که دارد باعث شده مردم به تیم ملی نگاه ویژه تری داشته باشند و حس وفاداری به تیم ملی برگشته است. بازخوردی که از مردم می گیریم، مثبت است.

وی در خصوص نگرانی ها نسبت به اینکه ممکن است ویلموتس هم مثل کی روش شاکی شود، گفت: ویلموتس در یک شرایط حرفه ای وارد ایران شد و از امکانات بازدید کرد. بخش بعدی بحث مالی است. تا امروز نتوانستیم حتی یک ریال به ویلموتس و کادرش پرداخت کنیم. این از عهده فدراسیون خارج است. نیاز است از طرف دولت حمایت شویم. تلاش می کنیم پول هایمان را از فیفا بگیریم. یکسری مسائل مثل حق پخش هست که نمی توانیم درباره اش صحبت کنیم. امیدواریم آقای ویلموتس با ما همراه باشد. امیدمان به آینده است.

شکوری در پاسخ به این سئوال که ویلموتس تا چه زمانی می تواند دوام بیاورد؟ تصریح کرد: ما هم نمی دانیم تا کِی دوام می آورد. دغدغه اصلی ما همین است. فکر دیگری نداریم. بارها دیده ام خود آقای تاج بابت این دغدغه اذیت می شود. می دانیم که باید پول ویلموتس را بدهیم ولی متاسفانه نتوانسته ایم. باید از این مربی تشکر کنیم که تا این حد حرفه ای است. بعد از بازی با کامبوج به ویلموتس خسته نباشید گفتم. سرمربی تیم ملی فقط درباره بازی صحبت کرد و از این کارش درس گرفتم. ویلموتس ما را مجاب کرد بیشتر تلاش کنیم تا پولش را پرداخت کنیم.

سرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال که در برنامه «ورزش از نگاه دو» حاضر شده بود، در خصوص اتفاقات رخ داده در تیم فوتبال امید و استعفای فرهاد مجیدی، گفت: مجیدی بازیکن بزرگی بوده و مطمئنا مربی بزرگی هم می شود. باتوجه به مشکلاتی که ایجاد شد و تداخل وظایف، کمیته فنی تشخیص داد این اتفاق رخ بخورد. اختیار تام درباره انتخاب کادرهای فنی در اختیار کمیته فنی است. زمان زیادی تا شروع مسابقات امیدها نمانده و باید همه حمایت کنیم. حتی آرزوی فرهاد مجیدی هم این است که تیم به المپیک صعود کند. تلاش می کنیم امکاناتی که در اختیار بزرگسالان است در اختیار امیدها و سایر تیم ها قرار بدهیم.

شکوری درباره اینکه آیا مجیدی با آگاهی از برکناری اش اقدام به استعفا کرده است؟ گفت: خروجی جلسه کمیته فنی را نمی دانستم. شاید مجیدی می دانسته و شاید هم نمی دانسته. من روی این موضوع ریز نشدم.

وی همچنین درباره اینکه آیا کمیته فنی از مجیدی خواسته بود با حمید استیلی هماهنگ باشد؟ تصریح کرد: تقریبا یک همچین چیزی بوده است ولی اگر اعضای کمیته فنی در این خصوص صحبت کنند بهتر است. البته اگر به این موضوع نپردازیم بهتر است!

نظر شما