شناسهٔ خبر: 35897012 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

دریافت «صدها هزار دلار» از ناقضان انتخابات آمریکا

رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ «صدها هزار دلار» از یک فرد متخلف پول گرفته بود که آن فرد به همراه شخص دیگری از طرف رئیس‌جمهوری آمریکا در اوکراین کار می‌کرد.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| چهارشنبه شب دو حامی مالی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به اتهام تخلف انتخاباتی بازداشت شدند. این دو در جریان تحقیقات از جو بایدن و پسرش هانتر در اوکراین، دستیار رودی جولیانی، وکیل شخصی دونالد ترامپ بوده‌اند.

 

"لو پارناس" و "ایگور فرومن" که هر دو تاجرند از سوی دادستانی نیویورک متهم شدند که در "جور کردن انتقال پول از خارج از آمریکا به ستاد انتخاباتی کاندیداها در سطح ملی و ایالتی نقش" داشته‌اند و برای این کار مرتکب پولشویی هم شده‌اند.   

 

براساس گزارش‌ها، این دو در جریان تحقیقات رودی جولیانی برای یافتن سرنخی از فساد ادعایی هانتر بایدن در اوکراین بسیار فعال بوده‌اند. هانتر بایدن پسر جو بایدن، معاون سابق ریاست جمهوری آمریکا است که هم‌اکنون نامزد پیش‌رو رقابت‌های درون حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده به حساب می‌آید.

 

طبق گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دستیاران پارناس گفته‌اند که او "صدها هزار دلار" پول برای حفظ جولیانی در شرکت صوری خودش پرداخت کرده بود. جولیانی پنج‌شنبه گفت توصیه‌های حقوقی و تجاری برای این دو ارائه می‌داده است. براساس این گزارش، جولیانی آن‌ها را به کی‌یف فرستاده بود تا "افراد و اطلاعاتی که بتوان برای تضعیف تحقیقات بازرس رابرت مولر استفاده کرد" پیدا کنند و همچنین به اطلاعاتی برسند که به طور بالقوه به جو بایدن، رقیب انتخاباتی ترامپ "لطمه" بزند.

 

مجلس نمایندگان آمریکا پارناس و فرومن را برای ارائه شهادت در تحقیقات استیضاح ترامپ احضار کرده است اما آن‌ها این دستور را نادیده گرفته‌اند. جولیانی هم از سوی کمیته‌های کنگره برای ارائه اسناد مهم مرتبط با تلاش‌های ترامپ برای ترغیب اوکراین به مداخله در انتخابات 2020 احضار شده است.   

 

در مدارک دادگاه که پنجشنبه علنی شد پارناس و فرومن به دروغ‌گویی، توطئه و دست‌کاری در مدارک متهم شدند. آن‌ها متهم‌اند که از طریق پولشویی و مدرک جور کردن زمینه انتقال پول از خارج آمریکا به ستادهای انتخاباتی داخل ایالات متحده را فراهم کرده‌اند و از این طریق قانون انتخابات آمریکا نقض شده است.

 

در متن دادخواست علیه آن‌ها آمده است، این دو فرد پول یک منبع خارجی که نامی از او نیست، تحت عنوان نام خود به یک ستاد انتخاباتی داده‌اند و به کمیسیون انتخابات آمریکا هم دروغ گفته‌اند. آن‌ها همچنین متهم‌اند که یک شرکت انرژی صوری در فلوریدا تاسیس کرده‌اند که تحت لوای آن این مبالغ را جابجا کنند.

 

این دو متهم هستند که در سال 2018 مبلغ 325 هزار دلار به یکی از ستادهای حامی نامزدی دونالد ترامپ کمک کرده‌اند ولی مدارک را طوری فراهم کرده‌اند که این پول به عنوان مخارج شرکت انرژی آنها هزینه شده است. این پول دقیقا یکی از مبالغی است که یک نهاد نظارتی بر تخلفات انتخاباتی روی آن دست گذاشته بود.

 

منبع: ایسنا

نظر شما