شناسهٔ خبر: 35896809 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جدایی ترامپ از جولیانی

تهران - ایرنا - بالا گرفتن نقش « رودی (رودولف) جولیانی» در پرونده رسوایی اوکراین، «دونالد ترامپ» را درصدد فاصله گیری از وی انداخته تا جاییکه رییس جمهوری آمریکا گفته که نمی داند وی هنوز وکیل شخصی اش هست یا نه. 

صاحب‌خبر -

به گزارش امروز (شنبه) تارنمای بیزنس اینسایدر، به نظر می رسد تلاش ترامپ در فاصله گیری از جولیانی در بحبوحه گزارش هایی درباره تحقیقات از جولیانی از سوی بازپرستان فدرال در منطقه جنوبی نیویورک انجام گرفته است.

ترامپ روز گذشته(جمعه) در پاسخ به خبرنگارانی که از او پرسیدند آیا جولیانی هنوز وکیل او هست یا نه، گفت: من با رودی صحبتی نکرده ام... او وکیلم بوده است.

«جاش داوسی» خبرنگار روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در پیامی از جولیانی خواست درباره اظهارات ترامپ پاسخ دهد و به این پرسش جواب دهد که آیا او هنوز وکیل ترامپ هست(؟) که جولیانی پاسخ مثبت داد.

جولیانی و ترامپ محور اصلی انتقادها از تلاش های مشترک شان برای تحت فشار قرار دادن دولت اوکراین هستند.

ترامپ و وکیل شخصی اش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ از دولت اوکراین خواسته اند از «جو بایدن» نامزد دموکرات ها و معاون رئیس جمهور سابق آمریکا و و پسرش «هانتر بایدن» به دلیل فعالیت غیرقانونی در شرکت گاز اوکراین تحقیق کند.

روز چهارشنبه دو نفر از دستیاران امور خارجی جولیانی بازداشت و از سوی پلیس فدرال آمریکا به نقض تامین مالی کمپین انتخاباتی متهم شدند.

«لو پارناس» و «ایگور فرومن» مظنون به تلاش برای انتقال کمک های خارجی به کمیته عالی اقدام سیاسی حامی ترامپ و دیگر شرکت ها هستند و دادستان ها این دو نفر را همچنین به تلاش برای نفوذ بر روابط آمریکا و اوکراین متهم کرده اند.

بر اساس گزارش ها، این دو نفر به طور مستقیم در تلاش های جولیانی برای خدشه دار کردن وجهه خانواده بایدن نقش داشته اند و سابقه همکاری آنها با وکیل ترامپ به مارس گذشته باز می گردد.

شبکه خبری «ای بی سی نیوز» هم گزارش داده که دادستان های فدرال در دفتری که جولیانی اداره آن را برعهده داشته، در حال بررسی روابط شهردار سابق نیویورک (جولیانی) با این دو نفر هستند.

تلاش های ترامپ و جولیانی برای فشار بر اوکراین برای تحقیقات درباره خانواده بایدن محور اصلی شکایت یک افشاگر را که از مقام های اطلاعاتی آمریکا است، تشکیل می دهد.

این شکایت در ماه آگوست گذشته تهیه شد و نام جولیانی ۳۱ بار در آن ذکر شده است.

جولیانی همچنین «شخصیت اصلی» در تلاش های ترامپ قلمداد شده است. در این شکایت همچنین از «ویلیام بار» دادستان کل آمریکا به عنوان کسی که در این روند دخیل بوده نام برده شده است.  

۱۰۷۱

نظر شما