شناسهٔ خبر: 35893809 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

باید با جریانی واداده‌ای که بر طبل «ما نمی‌توانیم» می‌کوبد، مقابله کرد

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل گفت: متاسفانه یک شبکه ناامیده کنند در سطوح مختلف کشور حضور دارد و جوان انقلابی، فرهیخته و نخبه کشور را به سمت علوم ترجمه‌ای و برون گرایی سوق می دهد.

صاحب‌خبر -

حمزه دستیار دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، گفت: متاسفانه جریانی ضعیف النفس و وا داده در در فضای کشور همواره بر طبل ما نمی‌توانیم کوبیده‌، جریانی که جنبش علمی کشور را قبول ندارد، خود اتکایی را نمی‌پذیرد و همواره سعی در تضعیف رشد علمی بی نظیر کشور دارد.

وی افزود: این فکر بیمار که ثمره غربگرایی‌ست و در اکثر مواقع غرض ورزانه دستاوردهای ملی را زیر سوال می‌برند، گستره وسیعی در مسئولیت‌های متفاوت دارد و هسته‌های دانشگاهی سازمان یافته ای نیز دارد. جریانی که از درج پرچم و علم عزای امام حسین(ع) در دانشکده‌های مختلف دانشگاه های مطرح کشور جلوگیری می کنند.

دستیار تاکید کرد: عده‌ای از جریان بدخواه و بد دل جنبش علمی جریانی هستند که تحت عنوان اینکه «ما فیزیکدانیم» ابتدا بیانیه زدند و گفتند امکان غنی سازی و راه اندازی نیروگاه های هسته ای و در کل انرژی هسته‌ای توسط ایران وجود ندارد و حتی نامه نوشتند که این حرف‌هایی که گفته می شود و «ما می‌توانیم» دروغ است «ما نمی‌توانیم»! اما بعد که دیدند توانستیم و شد گفتند انرژی هسته‌ای سودی ندارد و کلا کار اشتباهی است.

وی تصریح کرد: جامعه علمی ایران اگر به هوش باشد شناخت این غده سرطان‌زا خیلی دشوار نیست، کسانی که می‌گفتند امکان ندارد دانشمندان هسته‌ای بتوانند آزمایش درهم‌تنیدگی دو فوتون کوانتومی را انجام بدهند و بعد که انجام دادند مقاله امیدها و بیم‌ها نوشتند. 

این فعال دانشجویی یادآور شد: جریانی که بنیه و ساختار علمی کشور را به واسطه مسئولیت‌های راهبردی در وزارت علوم و وزارت بهداشت به سمتی سوق داد که هر که مقاله بیشتری برای غربی‌ها بفرستد ارزش بیشتر و امتیاز بیشتری دارد، گزاره‌ای که امروز غلط بودنش مسجل است؛ از افرادی صحبت می‌کنیم که یکی از آنها در سال 65 بعنوان دبیر اجرایی کنفرانسی در رژیم اشغالگر اسرائیل انتخاب شد و بعدها با پادرمیانی بخشیده شد.

وی گفت: این شبکه ناامیده کنند و خطرناک در سطوح مختلف حضور دارند و جوان انقلابی، جوان فرهیخته و نخبه کشور را به سمت علوم ترجمه‌ای و برون گرایی سوق می دهد، کسانی که می گفتند برای اداره کشور مدیر از بیرون بیاوریم در زمره این جریانند، کسانی که سال های سال مسئولیت داشتند و همواره از خودکفایی در صنایع گریختند و بومی سازی صنعت نفت، پالایشگاه ها و ساخت پتروپالایشگاه ها را زمین زدند.

دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل تاکید کرد: جوان ایرانی روز به روز در مسیر رشد و شکوفایی قرار دارد و دستاوردهای علمی ایران و سرعت رشد علمی ما از قدرت انکار جرین بدخواه و بد دل جنبش علمی فراتر است، زور امید و اعتماد فراتر از ناامیدی و تسلیم است و امروز ایران اسلامی در مسیر ما می توانیم مقتدرانه گام برمی دارد ولی شناخت و مقابله با جریان نا امید کننده خود لازمه تسریع بخشی به این انقلاب در عزم و اراده هاست.

انتهای پیام/
 

نظر شما