شناسهٔ خبر: 35889801 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نظارت بر کشتار ۹ میلیون و ۷۴۱ هزار قطعه طیور در زنجان

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: کارشناسان این اداره کل بر کشتار ۹ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۱۵ قطعه طیور در سال‌جاری نظارت کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

محمد باقر حاج کاظمی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: کنترل و نظارت بهداشتی بر کشتارگاه‌های زنجان به صورت مستمر توسط دامپزشکی انجام می‌شود.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه در سال‌جاری بر کشتار ۹ میلیون و ۷۴۱ هزار و ۱۱۵ طیور نظارت شده است، افزود: وزن لاشه‌های سالم این کشتارها ۲۲ میلیون و ۱۳۷ هزار و ۸۵۴ کیلوگرم گزارش شده است.

وی با بیان اینکه تعداد لاشه‌های ضبطی کشتار طیور در سال‌جاری ۶۹ هزار و 614 قطعه بوده است، خاطر نشان کرد: وزن این لاشه‌ها ۱۳۰ هزار و ۸۰۵ کیلوگرم بوده است.

حاج کاظمی با بیان اینکه در سال‌جاری ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۵۶۴ اندام طیور ذبح شده در زنجان ضبط شده است، ادامه داد: وزن این اندام‌ها ۱۵۹ هزار و ۸۶۷ کیلوگرم است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه ۱۱ هزار و ۶۸۸ رأس گوسفند در سال‌جاری در زنجان کشتار شده است، عنوان کرد: وزن لاشه‌های سالم ۲۵۴ هزار و ۵۹۷ کیلوگرم است.

وی ادامه داد: وزن لاشه‌های ضبطی کشتار طیور در سال‌جاری ۲ هزار و ۳۷۰ کیلوگرم و یک هزار و ۲۸ کیلوگرم وزن اندام‌های ضبط شده است.

 

*کشتار ۶ هزار و ۶۸۹ رأس گاو و گوساله در زنجان

حاج کاظمی از کشتار یک هزار و ۶۶۷ رأس بز در زنجان در سال‌جاری خبر داد و گفت: وزن لاشه‌های سالم کشتارها ۳۰ هزار و ۱۴۵ کیلوگرم، وزن لاشه‌های ضبطی ۲۹ کیلوگرم و یک هزار و ۲۸ کیلوگرم وزن اندام‌های ضبط شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با اشاره به کشتار ۶ هزار و ۶۸۹ رأس گاو و گوساله در زنجان طی سال‌جاری بیان کرد: یک میلیون و ۵۵۱ هزار و ۳۴۸ کیلوگرم وزن لاشه‌های سالم، ۱۶ هزار و ۲۳۴ کیلوگرم وزن لاشه‌های ضبطی و ۱۵ هزار و ۸۴ کیلوگرم وزن اندام‌های ضبطی کشتار گاو و گوساله در ۶ ماهه نخست سال‌جاری است.

انتهای پیام/۷۳۰۰۹/ق30

نظر شما