شناسهٔ خبر: 35887393 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معدوم سازی وسایل یک عطاری که اقدام به فروش مواد تاریخ گذشته کرده بود

دادرس دادگاه بخش کوهپایه گفت: به غیر از فقط یک کارتن کلیه اجناس این مغازه فاسد و تاریخ گذشته توسط کارشناسان بهداشت شناخته شد که سریعاً با انجام مقدمات اولیه کلیه این کالاها امروز معدوم شد.

صاحب‌خبر -

محمد یوسفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شرق اصفهان اظهار کرد: به‌محض اینکه اولین گزارش را مبنی بر اینکه یک واحد صنفی عطاری در شهر کوهپایه وجود دارد که اقلامی تاریخ گذشته و فاسد به فروش می‌رساند، دستورات لازم برای تحقیقات داده شد.

دادرس دادگاه بخش کوهپایه تصریح کرد: بعد از تحقیقات اولیه مشخص شد موضوع صحت دارد که با همراهی مأموران بهداشت و همچنین نیروی انتظامی در این مغازه حضور پیدا کردیم.

وی با بیان اینکه در این مغازه دو دستگاه تاریخ‌زن کشف شد، اذعان کرد: متأسفانه این واحد بر روی اقلامی چون انواع عرقیجات، داروهای گیاهی و... که تاریخ انقضا آن گذشته بود، تاریخ جدید درج و آن را به فروش می‌رسانده است.

یوسفی در ادامه گفت: همچنین در کنار این عطاری که برای فروش و در معرض دید عموم بود، دو مغازه به عنوان انبار برای این شخص مورد استفاده و با روزنامه بر روی شیشه ها از دید در داخل آن جلوگیری به عمل آمده بود.

دادرس دادگاه بخش کوهپایه گفت: همچنین در قسمتی از این مغازه‌ها مشخص شد خود این شخص داروهای می‌ساخته است که البته مشخص نیست مواد تشکیل‌دهنده این داروها چیست؛ این ماده‌های دست‌ساز قرار است مورد کارشناسی و آنالیز قرار گیرد.

وی افزود: به غیر از فقط یک کارتن کلیه اجناس این مغازه فاسد و تاریخ گذشته توسط کارشناسان بهداشت شناخته شد که سریعاً با انجام مقدمات اولیه کلیه این کالاها امروز معدوم شد.

یوسفی با بیان اینکه فروش اجناس تاریخ گذشته و فاسد جرم محسوب می‌شود و تا 5 سال حبس برای آن در قانون دیده شده است، اذعان کرد: همچنین تحقیقات لازم با مشارکت مرکز بهداشت کوهپایه برای اینکه آیا کسانی از مصرف اقلام این عطاری مسموم یا بیمار و یا مشکلاتی برایش پیش آمده باشد، شروع شد که این مجازات جدایی را خواهد داشت.

دادرس دادگاه بخش کوهپایه با اشاره به عزم جدی برای برخورد با این‌گونه پرونده‌ها، گفت: مردم کوچک‌ترین تخلفات را با دستگاه‌های مربوطه در میان گذارند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به آن رسیدگی شود.

انتهای پیام/63102/پ20/

برچسب‌ها:

نظر شما