شناسهٔ خبر: 35884360 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

کاروان زائرین ازبکستانی وارد ایران شد

کاروان زائرین اربعین حسینی از کشور ازبکستان وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، در آستانه اربعین حسینی امروز(جمعه، ۱۹ مهر) کاروان زائرین اربعین حسینی کشور ازبکستان از محل پایانه مرزی آستارا وارد خاک جمهوری اسلامی ایران شد.

 

این کاروان ۳۸ نفره پس از ورود به خاک کشورمان توسط خادمین موکب امام حسین(ع) پایانه مرزی استقبال و پذیرایی شدند.

 

زائران ازبکستانی هنگام ورود به خاک کشورمان در پایانه مرزی آستارا به سینه زنی پرداخته و در سوگ شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اشک ماتم ریختند.

 

این زائران کربلای معلی پس از اقامه نماز صبح در نمازخانه موکب امام حسین(ع) پایانه مرزی، برای زیارت به حرم مطهر امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) راهی شدند.

 

«علی اشرف» در مصاحبه کوتاهی با خبرنگار خبرگزاری شبستان در محوطه آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) اظهارکرد: عشق به امام حسین(ع) در کشور ازبکستان هرروز بیشتر می شود.

 

این زائر اربعین حسینی با بیان اینکه امام حسین(ع) دشمن ظالم و ستمگر بود، افزود: ما هم به عنوان پیروان آن حضرت باید راهش را ادامه دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه دشمنان نمی خواهند راهپیمایی عظیم اربعین را ببینند، تصریح کرد: راهپیمایی اربعین یک مانور و رزمایش بزرگ به نفع انقلاب و اسلام است که آنها نمی خواهند آن را ببینند و حضور میلیونی ملت های آزادیخواه در همایش اربعین حسینی باعث عصبانیت آنان شده است.

 

اشرف از حضرت آیت الله امام خامنه ای(مدظله العالی) به عنوان بزرگ رهبر مسلمانان جهان نام برد و گفت: نقشه ها و توطئه های دشمنان اسلام با درایت مقام معظم رهبری  شکست خورده و می خورد. 

 

گفتنی است، این زائران که از شهرهای سمرقند و بخارا کشور ازبکستان بودند پس از زیارت آستان مقدس امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) شهرستان مرزی بندر آستارا را به مقصد کربلای معلی ترک کردند تا در همایش عظیم و جهانی اربعین سید و سالار شهیدان شرکت کنند.

نظر شما