شناسهٔ خبر: 35882401 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

سفیر آمریکا علیه ترامپ شهادت می‌دهد

باشگاه خبرنگاران جوان

منابع آگاه اعلام کردند احتمالاً سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا هفته آینده با حضور در کمیته‌های مجلس نمایندگان درباره روند تحقیق در خصوص ترامپ و...

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، برگزاری رویترز به نقل از پایگاه اینترنتی آکسیوس نوشت برخی منابع خبری اعلام کردند گوردون ساندلند، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا احتمالا هفته آینده در کمیته‌های تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا برای ادای شهادت حاضر خواهد شد.

روز سه شنبه وزارت امور خارجه آمریکا به ساندلند دستور داده بود در جلسه غیرعلنی سه کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا درباره این پرونده حاضر نشود. (اینجا)

با گسترش جنجال بر سر ارتباط دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با اوکراین و اعمال فشار بر آن در ارتباط با جو بایدن، رقیب انتخاباتی اصلی‌اش، ۱۲ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا خواستار استعفای گوردون ساندلند شدند. به گفته آن‌ها او از جمله افرادی بود که در تلاش ترامپ برای اعمال فشار بر اوکراین نقش داشت.

در پی افشای جزئیاتی از درخواست ترامپ از دولت اوکراین برای آغاز تحقیقات علیه جو بایدن و پسرش هانتر بایدن، بسیاری از نمایندگان دموکرات از دونالد ترامپ انتقاد کردند.

محتوای گفت و گوی ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین چندی پیش بوسیله افشاگر جامعه اطلاعاتی آمریکا فاش شد و یک رسوایی بزرگ برای ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ محسوب می‌شود. ترامپ طی یک تماس تلفنی در ۲۵ ژوئیه از رئیس جمهور اوکراین خواسته بود تا تحقیقات درباره فساد مالی جو بایدن و پسرش را تسریع بخشد.

به دنبال افشای این موضوع، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حدود دو هفته پیش آغاز روند رسمی بررسی استیضاح ترامپ را اعلام کرد.

هم‌اکنون افکار عمومی نیز در آمریکا از استیضاح ترامپ حمایت می‌کنند. بر اساس نظرسنجی دانشگاه مونموث، ۴۴ درصد مردم آمریکا خواهان استیضاح ترامپ هستند. در نظرسنجی سی‌ان‌ان نیز مشخص شد که ۴۷ درصد مردم با این امر موافقند. اما در دیگر نظرسنجی انجام شده در این مورد ۵۰ درصد مردم با استیضاح ترامپ موافق بودند. این آمار‌ها با گسترش رسوایی اوکراین گیت در حال افزایش است.

برچسب‌ها:

نظر شما