شناسهٔ خبر: 35880357 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بازداشت ۲ حامی مالی ترامپ به اتهام تخلف انتخاباتی

دو حامی مالی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به اتهام تخلف انتخاباتی بازداشت شده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، دموکرات ها که بر تحقیقات روند استیضاح دونالد ترامپ نظارت دارند روز پنجشنبه خواهان همکاری دو بازرگان نزدیک به وکیل شخصی رئیس جمهوری آمریکا شدند که به تازگی در جریان پرونده تخلفات مالی هنگام ترک آمریکا دستگیر شده اند.

به گزارش پلیس فدرال آمریکا، لـِو پارناس و ایگور فرومن، دو بازرگان یاد شده که هر دو شهروندان آمریکا و به ترتیب متولد کشورهای اوکراین و بلاروس هستند چهارشنبه شب در حالی که بلیط یک طرفه به مقصد کشوری خارجی را در داست داشتند در فرودگاه بین المللی واشنگتن دستگیر شدند.

این دو شهروند آمریکایی که دونالد ترامپ هرگونه آشنایی با آنها را منکر شده متهم هستند که به رودی جولیانی، وکیل شخصی رئیس جمهوری آمریکا در جهت دریافت اطلاعاتی از کشور اوکراین برای زیرسوال بردن اعتبار جو بایدن، رقیب احتمالی دموکرات، رئیس کنونی کاخ سفید در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 کمک کرده اند.

اقدام توطئه آمیز، دست کاری در اسناد، فریب کاری و تخلف مالی در جریان کارزای انتخاباتی آمریکا و انتقال پول از منابع خارجی به نامزدهای انتخابات ایالتی و فدرال از جمله دیگر اتهام های مطرح بر ضد این دو بازرگان آمریکایی و نزدیک به وکیل شخصی دونالد ترامپ عنوان شده است.

دموکرات های کنگره و سنا که به شدت پیگیر پرونده استیضاح رئیس جمهوری آمریکا هستند اینک خواهان همکاری دو فرد دستگیر شده با پلیس و دستگاه قضایی شده اند. این همکاری به اذعان دموکرات ها می تواند بر قوت و تاثیرگذاری اتهام های مطرح بر ضد دونالد ترامپ، مبنی بر سوء استفاده از قدرت و بهره بردن از نفوذ برای باز کردن راه مداخله خارجی در انتخابات ریاست جمهوری بیافزاید.

 

انتهای پیام/

نظر شما