شناسهٔ خبر: 35880278 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

معاون وزیر خارجه سوریه: بهتر است اردوغان را «کذاب» توصیف کنیم

صاحب‌خبر -
خرداد؛ معاون وزیر خارجه سوریه به شدت از رئیس‌جمهوری ترکیه انتقاد کرد و متذکر شد که باب گفت‌وگو با تمام نیروهای سوری که سوریه را کشور خود می‌دانند و بر دفاع از کشور در مبارزه با تروریسم تاکید می‌کنند باز است.

به گزارش ایلنا به نقل از المیادین، «فیصل المقداد» معاون وزیر خارجه سوریه روز گذشته اظهار داشت، بهتر است «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه را «کذاب» توصیف کنیم؛ چرا که او از آغاز بحران سوریه مدام دروغ گفته است.

المقداد گفت: «تاریخ اردوغان را محاکمه خواهد کرد؛ چرا که او جنایتکار جنگی در حق ملت سوریه است. اردوغان قاتلی است که راه ورود ۱۷۰ هزار تروریست را به سوریه باز کرد تا مردم را بکشند.»

وی با اشاره به حمایت ترکیه از گروه تروریستی جبهه النصره، عنوان کرد که هیچ تروریستی نمانده است که آنکارا از او حمایت نکرده باشد.

این دیپلمات ارشد سوریه تأکید کرد: «ارتش سوریه با تجاورهای مستمر ترکیه به سوریه مقابله کرد و با تروریست‌هایی از ترکیه در مناطق مختلف مقابله کرده‌ایم. فرودگاه‌های ترکیه و تسهیلات ارائه شده دولت ترکیه به تروریست‌ها شاهدی بر نقش ترکیه در توطئه علیه سوریه است.»

فیصل المقداد در ادامه گفت: «اگر ارتش سوریه در منطقه حضور داشت، دولت ترکیه هرگز نمی‌توانست حمله کند. دولت سوریه با تمامی شهروندانش گفت‌و‌گو می‌کند، ولی برخی طرف‌ها این گفت‌و‌گو را رد و اصرار می‌کنند زمینه را برای حمله ترکیه فراهم سازند. آغوش حکومت سوریه برای تمامی شهروندانش باز است اما بر مبنای منطق جدایی‌طلبی گفت‌و‌گو نمی‌کنیم. باب گفت‌وگو با کسانی باز است که سوریه را کشور خود می‌دانند و بر دفاع از کشور در مبارزه با تروریسم تاکید می‌کنند.»

معاون وزیر خارجه سوریه متذکر شد، روابط سوریه با دوستانش از جمله روسیه و ایران افزایش یافته است و اتحادیه اروپا بایستی در سیاست‌های‌شان در قبال کشورهای حامی تروریسم در سوریه تجدیدنظر کند.

نظر شما