شناسهٔ خبر: 35878909 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

فیفا نه، خودمان تلاش کردیم تا زنان به ورزشگاه رسیدند

سرانجام پس از مدت ها انتظار بانوان توانستند در ورزشگاه آزادی حاضر شوند و بازی تیم ملی را از نزدیک تماشا کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حضور بانوان در ورزشگاه آزادی یکی از مهم ترین و سخت ترین پروژه های چند وقت اخیر کشورمان بود. فدراسیون فوتبال از حدود شش ماه پیش به سختی به دنبال هموار کردن حضور بانوان در ورزشگاه بود. از طرفی دولت از حدود دو سال قبل وعده حضور بانوان در ورزشگاه ها را داده بود و این موضوع از زمان حضور بلاتر مطرح شد و در حلسات مختلف با اینفانتینو هم روی آن تاکید شد؛ حتی مقامات ارشد ورزش کشورمان هم به صراحت از تمایل خود به حضور بانوان سخن گفته بودند و این موضوع در وعده های انتخاباتی ریاست جمهوری هم دیده می شد.

با توجه به این اجماع کلی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها، مجوزهای لازم برای این امر کسب  و شرایط مناسب برای حضور بانوان در دیدارهای ملی فراهم شده بود و مشاهده کردیم که مشکلات احتمالی نظیر مشکل در ورود و خروج، با همکاری مناسب نیروی انتظامی کاملا حل شد. نیروی انتظامی و شرکت واحد با قرار دادن مسیر ویژه توانستند موضوع حمل و نقل را به خوبی انجام دهند تا مشکلی از این بابت به وجود نیاید. از طرفی با جدا کردن جایگاه ها و ساخت جایگاه اختصاصی برای خبرنگاران زن و دیگر اقدامات دیگر، اکنون ورزشگاه آزادی برای ورود بانوان در بازی های ملی همه امکانات لازم را دارد و تجربه بازی امروز هم نشان داد که ابن اتفاق می تواند ادامه دار باشد.

برخلاف صحبت های امروز اینفانتینو در بیانیه اش درباره اعمال فشار برای حضور بانوان در ورزشگاه ها، علی ربیعی، سخنگوی دولت و مهدی تاج معتقدند این اتفاق خواست خود کشور بوده و هرگز به دلیل فشار فیفا انجام نگرفته است. پروانه سلحشوری و طیبه سیاوشی، دو نماینده مجلس هم گفته اند که این اتفاق یک اجماع جمعی بوده و خانم ابتکار هم فشارهای فیفا را بی تاثیر دانست و از اراده ملی از طرف همه دستگاه ها برای حضور بانوان در ورزشگاه سخن گفت.

255 41

نظر شما