شناسهٔ خبر: 35878867 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

فیصل مقداد: ارتش سوریه برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است

معاون وزیر امور خارجه سوریه با محکوم کردن حمله ترکیه به مناطق کردنشین شمال کشورش گفت که ارتش برای مقابله با هرگونه چالشی آماده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل المقداد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تجاوز به یک کشورمستقل دارای حاکمیت، عملی بر خلاف منشور سازمان ملل متحد و حقوق بین‌الملل به شمار می رود و نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت در رابطه با بحران سوریه است.

وی ادامه داد: ارتش سوریه که با گروه‌های تروریستیی مقابله کرده، با نیروهای متجاوز خارجی که به طورغیرقانونی در خاک کشور مستقر شده‌اند نیز مقابله خواهد کرد و آمادگی کامل دارد برای رویارویی با هرگونه چالشی دارد.

معاون وزیر خارجه سوریه رئیس جمهوری ترکیه را به دروغگویی متهم کرد و افزود: اردوغان از همان آغاز بحران سوریه همواره دروغ گفته است.

به عقیده مقداد، اردوغان قاتل، مرزهای کشورش را به روی بیش از 170 هزار تروریست گشود تا در سوریه به کشتار و اقدامات تروریستی مبادرت ورزند.

مقام سوری گفت که اردوغان از هشت سال پیش به دروغ  مدعی است که از ملت سوریه دفاع می‌کند.

معاون وزیر خارجه سوریه یادآورشد که تاریخ اردوغان را به عنوان جنایتکار جنگی که در حق ملت سوریه مرتکب جنایت جنگی شده است، محاکمه خواهد کرد.

وی گرو ها و عناصر مسلح کرد مستقر در مناطق کردنشین را مسئول تجاوز ترکیه به این مناطق دانست و گفت که اگر ارتش سوریه  در مناطق کردنشین حضور داشت، ترکیه هرگز به این مناطق حمله نمی‌کرد.

 فیصل مقداد تاکید کردکه دولت سوریه همواره خواستار گفت‌وگو با مخالفان بوده  و راه گفت وگو در برابر نیروهای  دست‌دار میهن باز است، اما برخی مذاکره را رد و زمینه را برای حمله ترکیه، آماده کردند.

وی در عین حال افزود: گفت‌وگو با کردهای جدایی‌طلبی که به کشور خود خیانت کردند و به حمایت آمریکا متوسل شدند، امکان پذیر نیست.

وی یادآورشد که  این گروه‌های مسلح با نادید گرفتن منافع ملی به دامن آمریکا و نیروهای صهیونیستی و دشمن سوریه پناه بردند و مرتکب جنایت در حق ملت سوریه شدند.

رئیس جمهوری ترکیه عصر روز چهارشنبه 17 مهر از آغاز عملیات نظامی در شمال شرق سوریه خبر داد.

رجب طیب اردوغان گفت: عملیات موسوم به «چشمه صلح» نیروهای ارتش ترکیه به همراه ارتش آزاد سوریه علیه نیروهای «پ. ک. ک» و «ی. پ. گ» و داعش در شمال سوریه آغاز شده است.

اقدام ترکیه در حمله به شمال سوریه به رغم مخالفت‌های گسترده منطقه‌ای و جهانی صورت گرفت.

کارشناسان سیاسی و شخصیت های مختلف در کشورهای جهان این اقدام ترکیه را ورود به باتلاق سوریه خوانده اند.

عملیات با بمباران مناطقی که گفته می شود تروریست ها در آن اسکان دارند در مناطق تل ابیض و رأس العین آغاز شده است.

بمباران های هوایی توسط هواپیماهایی که از پایگاه های نظامی ترکیه در دیاربکر و اینجرلیک که در نزدیکی مناطق مرزی سوریه هستند،‌ انجام می شود.

نظر شما