شناسهٔ خبر: 35878405 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مقام آمریکایی: ترکیه تا کنون از خطوط قرمز واشنگتن در شمال سوریه عبور نکرده است

یک مقام آمریکایی بامداد شنبه گفت که ترکیه در عملیات خود در شمال سوریه تا کنون از خطوط قرمز آمریکا عبور نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام در وزارت امور خارجه آمریکا بامداد جمعه گفت که واشنگتن به شدت از عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه نگران بوده و آمریکا این عملیات را بسیار بد می‌داند.

وی که با رویترز مصاحبه می‌کرد، افزود که شبه نظامیان کُرد همچنان زندان‌های داعش را در کنترل خود دارند و ترامپ در تلاش است تا زمینه مشترکی را برای آتش بس در شمال سوریه ایجاد کند.

این مقام آمریکایی اضافه کرد که واشنگتن هیچگونه چراغ سبزی به ترکیه برای انجام حمله نداده است و ترکیه نیز تا کنون از خطوط قرمز آمریکا عبور نکرده که این خطوط قرمز پاکسازی نژادی کُردها است.

وی اضافه کرد که اینگونه برداشت شده است که عملیات ترکیه در شمال سوریه موقت بوده و در صورتی که آنکارا به صورت غیر مسئولانه در سوریه عمل کند هزینه سیاسی و اقتصادی سنگینی را خواهد پرداخت.

کاخ سفید این هفته بعد از گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد که نیروهای آمریکایی از مناطق نزدیک به نوار مرزی سوریه و ترکیه عقب‌نشینی می‌کنند. بسیاری، این اقدام را چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کرد در این مناطق تفسیر کرده‌اند.

«رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه چهارشنبه (۱۷ شهریورماه) از آغاز عملیات نظامی جدید این کشور در شمال سوریه خبر داد. وی اسم رمز این عملیات را «چشمه صلح» عنوان کرد و مدعی شد که مأموریت نیروهای مسلح ترکیه  «ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی» است.

انتهای پیام/.

نظر شما