شناسهٔ خبر: 35877592 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

بیانیه‌ی رییس فیفا درباره حضور زنان در ورزشگاه

صاحب‌خبر -

جیانی اینفانتینو، رییس فیفا دربیانیه‌ای به حضور زنان در ورزشگاه در دیدار برابر کامبوج اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، تیم ملی فوتبال ایران امروز (پنجشنبه) موفق شد کامبوج را با ۱۴ گل شکست دهد. در این بازی تماشاگران زن ایرانی نیز حاضر بودند.

جیانی اینفانتینو رییس فیفا در بیانیه‌ای یادآور شد: برای اولین بار در ۴۰ سال گذشته این اجازه به زنان ایرانی داده شد تا بازی فوتبال مردان را تماشا کنند. این یک قدم بزرگ و مثبت محسوب می‌شود. چیزی که فیفا و بخصوص زنان و دختران ایرانی مشتاقانه در انتظار آن بودند. شور و شوقی که امروز این تماشاگران نشان دادند بیش از پیش ما را تشویق کرد که این راه را ادامه دهیم.

در قسمت دیگر از این بیانیه آمده است: تاریخ به ما یاد می‌دهد که پیشرفت، مرحله به مرحله پیش می‌آید و این تازه آغاز یک راه طولانی است. در نتیجه فیفا اکنون به آینده نگاه می‌کند جایی که تمام زنان و دختران ایرانی به راحتی و در محیط امن فوتبال را تماشا می‌کنند. اکنون دیگر هیچ مانع و بازگشت به عقبی وجود ندارد. می‌خواهم از تلاش‌ها و زحمات فدراسیون فوتبال ایران، کنفدراسیون فوتبال آسیا و مقاماتی که این اتفاق بزرگ را رقم زدند تشکر کنم. فیفا به این تلاش ادامه می‌دهد تا همه هواداران بدون توجه به جنسیت این شانس را داشته باشند تا از تماشای یک مسابقه فوتبال لذت ببرند. همچنین می‌خواهم از زنان و دختران ایرانی که با شجاعت ایستادند و از حق خود دفاع کردند تشکر ویژه کنم. فیفا کاملا از آن‌ها حمایت خواهد کرد و در کنار آن‌ها خواهد ایستاد.

انتهای پیام

نظر شما