شناسهٔ خبر: 35876863 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

واعظی: مراسم اربعین نباید دولتی شود

رئیس دفتر رئیس جمهوری اقدامات انجام شده برای ایجاد تسهیل در تردد زائرین اربعین حسینی و تأمین نیازمندی‌ها و مایحتاج آنان را به رغم افزایش بیش از ۳ برابری جمعیت زائران نسبت به سال گذشته قابل تقدیر دانست و گفت: مسوولان با برنامه ریزی دقیق و با تمام وجود در صحنه خدمت به زائران اربعین حسینی حضور و مشارکتی فعال دارند.

صاحب‌خبر -

محمود واعظی عصر پنج شنبه در جلسه ستاد اربعین استان خوزستان در شهر خرمشهر با بیان اینکه از سفر به استان خوزستان و پیگیری امور زائرین اربعین حسینی روحیه و انرژی می‌گیرد، گفت: خوشبختانه امسال با همت مسوولان اقدامات مناسبی برای زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) انجام شده و وظیفه خود می‌دانم از طرف دولت و رئیس جمهوری از همه دستگاه‌هایی که در قالب ستاد اربعین مشغول خدمت به زائرین هستند، قدردانی کنم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: انصافاً بسیج این همه امکانات و تدارکات عظیم برای زمان کوتاه از لحاظ اجرایی بسیار دشوار است، اما مسوولین با انگیزه حسینی توانستند شرایط نسبتاً مناسبی را برای زائران فراهم سازند.

واعظی افزود: خدمتگزاری به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) افتخار برانگیز است و همه مسوولین در کنار مردم در این مسیر گام برمی دارند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با تجلیل از روحیه ایثار و فداکاری مردم استان خوزستان، گفت: این استان از ظرفیت‌های غنی انسانی و طبیعی برخوردار است و با فعال کردن این ظرفیت‌ها می‌تواند در مسیر توسعه و آبادانی روزافزون قرار بگیرد.

واعظی خاطر نشان کرد: خدمت به زائران ابا عبدالله الحسین (ع) افتخاری بزرگ و موجب تقویت روحیه معنویت در وجود انسان می‌شود و همه باید آن را قدر بدانیم و از این فرصت برای خودسازی و تقویت روحیه وحدت و همدلی استفاده کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهوری با بیان اینکه گام‌های زیرساختی مهمی برای تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی برداشته شده است، گفت: در این راستا هم باید توجه داشته باشیم که نباید مراسم اربعین دولتی شود، البته دولت وظیفه دارد انواع زیرساخت‌ها را ایجاد کرده و تمام وظایف و هماهنگی‌های لازم را در این زمینه انجام دهد، اما ارزش این مراسم به خودجوش بودن و مردمی بودن آن است که باید حفظ شود.

واعظی گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا کنگره بزرگ اربعین به کنگره‌ای برای عظمت همه مسلمانان تبدیل شود و این کنگره عظیم مکمل کنگره عظیم مراسم حج است و این دو را در کنار هم می‌بینیم و در کنار هم باعث عظمت جهان اسلام هستند و باید مراقبت کنیم که خدشه‌ای در این زمینه وارد نشود.

رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: زائران هر کدام سفیران فرهنگی کشورمان هستند و در این زمینه نیز علما و خطبا شایسته است برای تقویت آموزه‌های فرهنگی فعالیت مضاعفی داشته باشند.

واعظی با اشاره به افزایش بیش از ۳ برابری جمعیت زائران نسبت به سال گذشته گفت: به رغم این افزایش چشمگیراقدامات فوق العاده‌ای برای ساماندهی امور زائران از سوی ایران انجام شده است، اما طرف عراقی در تأمین امکانات لازم بویژه در نقل و انتقال با محدودیت‌هایی مواجه است و این موضوع باعث آزار و اذیت زائران شده است، لذا زائران عزیز در جریان سفر‌های خود باید نسبت به این موضوعات توجه داشته باشند.

رئیس دفتر رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: ستاد اربعین باید تدبیر کند که چگونه می‌توان بازگشت این حجم از جمعیت را در زمان کوتاهی به داخل کشور مدیریت کرد تا زائران با کمترین سختی و دشواری مواجه باشند.

واعظی افزود: باید تلاش کنیم برای سال آینده کمیته مشترک اربعین با کشور عراق داشته باشیم تا دو طرف هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم را درراستای مدیریت بهتر امور زائران انجام دهند.

در این جلسه اعضای ستاد اربعین گزارشی از اقداماتی که در حوزه‌های مختلف مدیریتی خود برای تسهیل تردد اسکان و تأمین نیازمندی‌های زائران انجام داده اند، ارایه کردند.

نظر شما