شناسهٔ خبر: 35876298 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

آیا نوشیدن آبلیمو می تواند به سلامتی کمک کند؟

انتخاب : سالهاست که نوشیدن آب لیمو در برنامه روزانه بسیاری از افراد قرار دارد. اما آیا واقعا نوشیدن این آبمیوه در سلامتی افراد تاثیر مثبت دارد؟

صاحب‌خبر -

مدافعان زندگی سالم معتقدند نوشیدن آب لیمو در سلامتی موثر است.برخی از طرفداران آب لیمو ادعا می کنند که آب لیمو به هضم غذا کمک می کند، کبد را سم زدایی می کند ، لکه های پوستی را پاک می کند ، متابولیسم شما را تسریع می کند ، به درمان افسردگی و اضطراب کمک می کند ، سوزش قلب را تسکین می دهد ، در درمان سرطان موثر است و التهابات بدن را کاهش می دهد. اما آیا واقعا این فرضیه صحت دارد؟

 

لیموها از آنتی اکسیدان غنی هستند و این موضوع به جلوگیری از آسیب سلولی کمک می کند و به آزاد شدن رادیکال های آزاد از جمله مواردی که منجر به پیشگیری از ایجاد چین و چروک و سایر موارد مربوط به پیری می شود پیشگیری می کند. به همین دلیل متخصصان پوست می گویند که خوردن غذاهای غنی از آنتی اکسیدان بسیار مفید است. اما انتظار معجزه نداشته باشید.

آیا نوشیدن آبلیمو می تواند به سلامتی کمک کند؟

برخی مدعی هستند که آب لیمو به ویژه آب گرم یا لیمو می تواند به هضم غذا کمک کند و نفخ را کاهش دهد. متخصصان  داخلی می گویند که اسید سیتریک موجود در لیمو می تواند مکمل اسیدهای معده طبیعی شما باشد تا به شما در هضم مواد غذایی کمک کند. آب لیمو یک منبع پتاسیم شگفت آور و مناسب است؛ ماده معدنی که به کنترل سطح سدیم کمک می کند. (نیمی از لیوان آب لیمو در مقایسه با حدود ۲۱۱ میلی گرم در یک موز حدود ۱۲۵ میلی گرم پتاسیم دارد.)

مرکبات مانند لیمو سرشار از ویتامین C هستند ، تحقیقات نشان می دهد ممکن است ویتامین مذکور به رفع سرماخوردگی و کاهش التهاب در بدن کمک کند. دشوار است که تاثیر آب لیمو را بر روی سیستم ایمنی بدن خود در طی مدت زمانی کوتاه ارزیابی کنید.اما ویتامین C در پیشگیری از بیماری ها موثر است.

 

نظر شما