شناسهٔ خبر: 35874025 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تابناک | لینک خبر

دومین بازی یوزها در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل چشم بیش از پنج هزارتماشاگر زن در ورزشگاه آزادی

ایران ۱۴ - کامبوج صفر / تیم‌ملی به وجد آمد، کامبوج دورقمی شد/ بیرانوند به پنالتی کامبوج هم رحم نکرد! / انصاری‌فرد پوکر کرد، طارمی و آزمون هت‌تریک

تیم ملی با نمایشی یکطرفه حریف ضعیف آسیایی را گلباران کرد و شش امتیازی شد.درهای ورزشگاه آزادی برای نخستین بار به روی بانوان ایرانی باز شد و آن ها توانستند بازی تیم ملی کشورشان را از نزدیک تماشا کنند. محبی و مهرداد محمدی در نخستین بازی ملی شان گلزنی کردند و تیم ملی با ۱۰گل مثلث مهاجران لژیونرش پس از مدتها حریفش را دو رقمی کرد تا برای مصاف حساس با بحرین مهیا شود.

صاحب‌خبر -

تیم ملی فوتبال ایران در دومین دیدار مرحله گروهی خود در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر، از ساعت 17 امروز (پنجشنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با نتیجه پُر گل 14 بر صفر به سود تیم ایران به پایان رسید. در این بازی تماشاگران خانم در ورزشگاه حضور داشتند و از نزدیک شاهد پیروزی ایران بودند.

به گزارش تابناک ورزشی،  تیم ملی با نمایشی یکطرفه حریف ضعیف آسیایی را گلباران کرد و شش امتیازی شد. در‌های ورزشگاه آزادی برای نخستین بار به روی بانوان ایرانی باز شد و آن‌ها توانستند بازی تیم ملی کشورشان را از نزدیک تماشا کنند. محبی و مهرداد محمدی در نخستین بازی ملی شان گلزنی کردند و تیم ملی با ۱۰گل مثلث مهاجران لژیونرش پس از مدت‌ها یکی از حریفانش را دو رقمی کرد تا برای مصاف حساس با بحرین مهیا شود. تیم ملی پیش از این دو نتیجه پیروزی با بیش از ۱۰گل داشته است که ماکائو و مالدیو به ترتیب ۱۹ و ۱۷ گل مقابل ملی پوشان ایران در دهه‌های ۷۰ و ۸۰ دریافت کرده بودند.

انتخابی جام جهانی 2022| جشنواره گل ایران برابر کامبوج/ بیرانوند باز هم پنالتی گرفت!

کریم انصاری فر، مهدی طارمی و رضاییان در این بازی چندین فرصت مسجل گلزنی را از دست دادند که در صورت استفاده از این موقعیت ها تیم ملی رکورد تازه ای در گلزنی بازی های ملی خلق می کرد. چندین شوت بازیکنان ایرانی نیز در این دیدار به تیرک دروازه برخورد کرد که یکی از زیباترین آنها شوت سنگین مسعود شجاعی کاپیتان تعویضی ایران در نیمه دوم بود.

بازیکنان تیم ملی نیز به محض حضور در زمین برای گرم کردن، به سمت جایگاه آنها رفته و ادای احترام کردند. در این بین تیم نمایندگان فیفا نیز که برای نظارت این بازی به ایران آمده اند از نزدیک وضعیت سکوها و امکانات هواداران زن را بررسی کردند. پس از پایان مسابقه نیز کل بازیکنان اصلی و نیمکت نشین ایران برای پاسخگویی به ابراز احساسات هواداران زن حاضر در استادیوم به سوی جایگاه های مخصوص آنها رفتند و از نزدیک به تشویق های بی امان آنها جواب دادند و به طور ویژه ای از آنها تشکر کردند.

تیم ملی فوتبال ایران در سومین دیدار خود در این گروه روز ۲۳ مهرماه در شهر منامه به مصاف بحرین خواهد رفت.

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

علیرضا بیرانوند، احسان حاج‌صفی (امید ابراهیمی-61)، میلاد محمدی، احمد نوراللهی، مرتضی پورعلی‌گنجی، کریم انصاری‌فرد، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی طارمی، سردار آزمون (مسعود شجاعی-57)، محمد محبی (مهرداد محمدی-73) و رامین رضاییان.

حاشیه دیدار ایران - کامبوج| شروع طوفانی تیم ملی و حضور دولتی‌ها در ورزشگاه

شرح گل ها:

دقیقه ۴ گل اول ایران(احمد نوراللهی): اشتباه مدافعان کامبوج در دفع توپ باعث شد تا توپ پشت محوطه به احمد نوراللهی برسد. او از پشت محوطه جریمه شوتی سر ضرب و فنی زد و گل اول ایران را به زیر طاق دروازه حریف فرستاد.

دقیقه ۱۱ گل دوم ایران(سردار آزمون): محمد محبی مقابل دروازه کامبوج صاحب توپ شد اما ضربه اش توسط مدافعان کامبوج برگشت داده شد. در ادامه توپ زیر پای سردار آزمون افتاد و او با یک بغل پای دقیق دومین گل ایران را به ثمر رساند.

دقیقه ۱۸ گل سوم ایران (محمدحسین کنعانی): ارسال رامین رضاییان از سمت چپ خط دفاعی کامبوج با ضربه سر پرقدرت محمد حسین کنعانی زادگان به گل سوم بازی تبدیل شد.

دقیقه ۲۳ گل چهارم ایران(مهدی طارمی):مهاجم ریوآوه پرتغال توپ را داخل محوطه و پشت به دروازه کنترل کرد و با یک نیم دور و شوت فنی گل نخست خودش را به ثبت رساند.

دقیقه ۳۵ گل پنجم ایران (سردار آزمون) : ضربه احمد نوراللهی از داخل محوطه جریمه با اشتباه دروازه بان روبرو شد تا سردار آزمون که در یک قدمی دروازه بان پراشتباه حریف بود، با یک بغل پای ساده گل دوم خودش را در این بازی و گل پنجم بازی ثبت کند.

 دقیقه ۳۹ گل ششم ایران(کریم انصاری فرد): در پی خطای دوضرب دروازه بان تیم کامبوج داور در محوطه جریمه ضربه کاشته ای به سود ایران گرفت که این موقعیت با ضربه تماشایی کریم انصاری فرد به زیر طاق دروازه حریف در دقیقه 39 به ششمین گل ایران تبدیل شد.

 دقیقه ۴۳ گل هفتم ایران(سردار آزمون): تلاش مهدی طارمی در تصاحب کردن یک توپ مرده در سمت چپ محوطه جریمه کامبوج با پاس به جلوی او همراه شد و دفع ناقص توپ توسط دروازه بان حریف با ضربه سردار آزمون بدل به سومین گل این مهاجم و هفتمین گل تیم ملی شد.

دقیقه ۴۷ گل هشتم ایران (کریم انصاری فرد): پس از اینکه پنالتی کامبوج از دست رفت، تیم ملی بار دیگر یک حمله را ترتیب داد و اینبار کریم انصاری فرد بود که گل دوم خودش را با خوسردی و یا یک بغل پای ساده با پای چپ از محوطه شش قدم ثبت کرد.

 دقیقه ۵۴ گل نهم ایران ( مهدی طارمی): پاس نرم انصاری فرد، مهدی طارمی را با دروازه بان کامبوج تک به تک کرد و این بازیکن توانست با یک ضربه چیپ گل دوم خودش و نهم تیم ملی را ثبت کند.

 دقیقه ۶۱ گل دهم ایران ( کریم انصاری فرد): ارسال یک ضربه کرنر، پس از اینکه مرتضی پورعلی گنجی روی توپ تاثیر گذاشت در دهانه دروازه به انصاری فرد رسید تا شماره 10 تیم ملی با یک ضربه ساده دروازه کامبوج را برای دهمین مرتبه باز کند و خودش هم در این بازی سه گله شد.

دقیقه ۶۵ گل یازدهم ایران (محمد محبی): محمد محبی روی یک شوت از پشت محوطه جریمه دروازه کامبوج را باز کرد؛ گلی که در اولین بازی ملی اش ثبت شد  و اولین گل او در این دیدار هم بود.

دقیقه ۶۷ گل دوازدهم ایران (محمد محبی): اینیار یک ارسال از سمت راست خط دفاعی کامبوج به محبی رسید تا این بازیکن 21 ساله که در لیگ نیز با پیراهن سپاهان درخشیده بود، گل دوم ملی اش را دو دقیقه پس از ثبت اولین گلش رقم بزند.

دقیقه ۸۵ گل سیزدهم ایران ( مهرداد محمدی): محمدی روی پاس بسیار خوب از مسعود شجاعی که به عمق انداخته شد، با حرکت تکنیکی در موقعیت تک به تک با گلر قرار گرفت و با شوتی محکم موفق شد گل سیزدهم شاگردان ویلموتس و اولین گل ملی اش را ثبت کند.

 دقیقه ۸۹ گل چهاردهم ایران ( کریم انصاری فرد): کریم روی پاس مهدی طارمی گل چهاردهم بازی را و گل چهارم خودش را ثبت کرد. این گل در شرایط تک به تک و با یک ضربه بغل پا از محوطه شش قدم رقم خورد تا انصاری فرد به اصطلاح در این مسابقه پوکر کرده باشد.

مهرداد محمدی: می‌خواهیم در بازی با بحرین هم دل مردم را شاد کنیم/ از اینکه در کنار میلاد در تیم ملی هستم خوشحالم

ترکیب اولیه تیم ملی ایران

علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، رامین رضاییان، احمد نوراللهی، احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه، سردار آزمون، کریم انصاری‌فرد و مهدی طارمی

سرمربی: مارک ویلموتس

 

ترکیب اولیه تیم ملی کامبوج

کئو سوکسلا،چنک منز،اوک سوان، سارا کریا، سوی ویسال، آورن چان پولین، کوچ سوکومپیک، سوس ساهانا، سات روسیب، مانی یودوم، کئو سوک پنگ

سرمربی:فلیکس دالاماس

نظر شما