شناسهٔ خبر: 35873791 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

زائران سفر خود را به تأخیر بیندازند

دبیر ستاد مرکزی اربعین گفت: از زائرانی که در مرزها هستند می‌خواهیم که صبوری کنند. همچنین افرادی که هنوز سمت مرزها حرکت نکردند، بهتر است سفرشان را به تأخیر بیندازند.

صاحب‌خبر -
صراط:

احمد محمدی‌فر دبیر ستاد مرکزی اربعین با اشاره به افزایش تردد زائران در مرزها اظهار داشت: در سمت ایران مشکلی برای خروج زائران وجود ندارد، اما در مرزهای شلمچه، چذابه و تا حدی در مرز مهران مشکل حمل و نقل زائران در خاک عراق را داریم.

به گزارش فارس وی از زائرانی که تاکنون سفر خود را آغاز نکرده‌اند خواست تا سفر خود را به تأخیر بیندازند، افزود: با توجه به افزایش جمعیت در مرزها از زائران می‌خواهیم فعلا به سمت مرزها نیایند چرا که ممکن است معطل شوند.

دبیر ستاد مرکزی اربعین از مذاکرات با طرف عراقی برای انتقال ناوگان حمل و‌نقل عمومی کشورمان به عراق خبر داد و‌ گفت: تردد زائران در مرز شلمچه متوقف شده است و به دلیل ازدحام جمعیت در سمت عراق امکان تردد وجود ندارد، اما  به زودی مشکل در مرز شلمچه و‌ چذابه برطرف می‌شود.

وی افزود: سیستم‌حمل و نقل کشورمان در مرز چذابه فعال شده است، اما در مرز شلمچه به دلیل اینکه طرف عراقی درخواست نداشت، از اتوبوس‌های عراقی استفاده می‌شد. اما اکنون با این روند به نظر می‌رسد که اتوبوس‌های کشورمان باید در شلمچه نیز فعال شود.

محمدی‌فر از آمادگی برای اسکان و‌تغذیه زائران در مرزها خبر داد و گفت: برای اینکه زائران دچار مشکل نشوند، امکاناتی برای اسکان و تغذیه آن‌ها پیش‌بینی شده است. همچنین تانکرهای آبرسان در مناطق مختلف قرار گرفته است. اما ما از زائران می‌خواهیم که در مرزها صبوری کرده و افرادی که هنوز حرکت نکرده‌اند، طی یکی دو روز آینده به سمت مرزها نیایند چرا که ازدحام جمعیت موجب بروز مشکلاتی برای آن‌ها خواهد شد.

نظر شما