شناسهٔ خبر: 35868854 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

ستاری در نمایشگاه فناوری نانو:

ایران در حوزه نانو جزو کشور‌های پیشتاز است

معاون علمی و فناوری رییس جمهور گفت: ایران در حوزه نانو جزو کشور‌های پیشتاز است و از ۶ سال گذشته کار روی تجاری سازی محصولات این حوزه را آغاز کرده ایم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فناوری خبرگزاری دانشجو، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور در مراسم افتتاحیه دوازدهمین نمایشگاه فناوری نانو که صبح امروز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی برگزار شد، گفت: ایران در حوزه نانو جزو کشور‌های پیشتاز است و از ۶ سال گذشته کار روی تجاری سازی محصولات این حوزه را آغاز کرده ایم.

ستاری با بیان اینکه محصول نتیجه سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش است، ادامه داد: اگر این مسیر به درستی پیش برود محصولات زیادی می‌توانیم داشته باشیم. علوم جدید مثل نانو به عنوان یک میانبر هستند و به واسطه آن‌ها می‌توان هزینه‌ها را به شدت کاهش داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اظهار داشت: متاسفانه ما از پژوهشگاه‌های دولتی نمی‌توانیم محصول بیرون آوریم، اما به همت وزارت نیرو، پژوهشگاه نیرو جایی است که منتور پژوهش را انجام می‌دهد واز شرکت‌های خصوصی برای ورود به این حوزه استفاده می‌کند.

به گفته وی، روش پژوهشگاه نیرو از روش‌های درست انجام پژوهش در بخش دولتی است.

ستاری افزود: امیدواریم حرکت فعالانه پژوهشگاه نیرو الگویی برای سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های دولتی باشد.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان کرد: اگر می‌خواهیم تعدا پتنت‌های ما افزایش پیدا کند باید سرمایه گذاری بخش خصوصی در پژوهش بیش از پیش شود. امیدواریم در دوازدهمین جشنواره فناوری نانو همانند سال‌های گذشته شاهد انعقاد قرارداد‌های متعدد شرکت‌ها و سرمایه گذاران باشیم.

نظر شما