شناسهٔ خبر: 35866189 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

آخرین تحولات مناطق شمالی سوریه

کرد‌های سوریه عملیات زمینی ارتش ترکیه را دفع کردند/ آمار بالای تلفات غیرنظامی ناشی از عملیات ارتش ترکیه در شمال شرقی سوریه

ارتش ترکیه در پی بمباران مناطق شمالی و شرقی سوریه در عصر روز گذشته، از بامداد امروز (پنجشنبه) عملیات زمینی در این مناطق را آغاز کرد که با مقاومت کرد‌های سوریه روبرو شد.

صاحب‌خبر -
کرد‌های سوریه عملیات زمینی ارتش ترکیه را دفع کردند/ آمار بالای تلفات غیرنظامی ناشی از عملیات ارتش ترکیه در شمال و شرق سوریهبه گزارش  گروه بین الملل   خبرگزاری میزان ؛ در پی بمباران مناطقی از شمال و شرق سوریه توسط یگان‌های هوایی و توپخانه‌ای ارتش ترکیه در عصر روز گذشته (چهارشنبه)، عملیات زمینی در شمال شرق سوریه در چارچوب عملیات شرق فرات آغاز شد.

پس از اعلام رسمی آغاز عملیات "چشمه صلح" در عصر روز گذشته توسط «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در پی عقب نشینی نظامیان آمریکایی از «راس العین» و «تل ابیض» که منجر به بمباران مناطق شمالی و شرقی سوریه شد، ارتش ترکیه عملیات زمینی خود را در این مناطق آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ارتش ترکیه امروز (پنجشنبه) عملیات زمینی خود را در راس العین آغاز کرده است.

اردوغان بامداد امروز با انتشار توییتی از آغاز عملیات زمینی خبر داده بود.

هزاران نفر از ساکنان این مناطق ناچار شدند خانه‌های خود را ترک کرده و به مناطق امن‌تر بگریزند.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند موفق به دفع حملات زمینی ارتش ترکیه شده و آنان را وادار به عقب نشینی کرده اند.

نیرو‌های دموکراتیک سوریه که پیشتر در مورد وقوع فاجعه انسانی در این منطقه در پی عملیات ارتش ترکیه هشدار بودند، اکنون از جامعه جهانی می‌خواهند برای ممانعت از وقوع چنین رویدادی شمال سوریه را منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.

براساس گزارش وزارت دفاع ترکیه ۱۸۱ موضع کرد‌ها در شمال سوریه در چند ساعت آغازین عملیات هدف قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، سه نفر از نیرو‌های دموکراتیک سوریه در ساعات اولیه صبح امروز کشته و ۵ غیرنظامی زخمی شدند. نیرو‌های دموکراتیک سوریه در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کردند حملات بی هدف ترکیه به شهر‌های مرزی شمال شرق سوریه سبب زخمی شدن ده‌ها غیرنظامی شده است.

پیشتر منابع پزشکی بیمارستان شهر «قامشلی» در حومه «حسکه» در شمال سوریه اعلام کرده بودند در جریان حملات هوایی ارتش ترکیه به این منطقه ۹ غیرنظامی کشته و ۲۴ نفر زخمی شدند. حال بیشتر زخمی‌ها وخیم گزارش شده است.

گروه موسوم به دیده بان حقوق بشر سوریه شمار تلفات ناشی از آغاز عملیات عصر چهارشنبه ترکیه به شمال شرق سوریه تا بامداد پنجشنبه را ۱۵ کشته و ۴۱ زخمی اعلام کرد.

از سوی دیگر خبر‌ها حاکی از برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل است. براساس اظهارات دیپلمات‌های اروپایی شورای امنیت امروز نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی تحولات شمال سوریه برگزار می‌کند.

اتحادیه عرب نیز اعلام کرد روز شنبه ۱۲ اکتبر (۲۰ مهر) در «قاهره» جلسه‌ای اضطراری برگزار خواهد کرد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در واکنش به عملیات ارتش ترکیه در شمال سوریه ضمن هشدار در مورد اختلال در مبارزه با تروریست ها، تاکید کرد کرد‌های سوریه نقش مهمی در مبارزه با گروه‌های مسلح تروریستی داشته اند.

اقدام یکجانبه ترکیه در آغاز عملیات علیه مناطق شمالی و شرقی سوریه با انتقادات گسترده بین المللی مواجه شده بود.

انتهای پیام/

نظر شما