شناسهٔ خبر: 35865461 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

گزارش جی پلاس از یک روز تاریخی/

روزی که سکوهای آزادی مهم تر از چمن است+عکس و فیلم از حضور زنان در ورزشگاه

بازی ایران و کامبوج یک بازی تاریخی برای ورزش و زنان ایران خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ورزشی جی پلاس، کمتر بازیکنی در تیم ملی کامبوج تصور می کرد دیدار این تیم برابر ایران در مقدماتی جام جهانی 2022 تا این حد مورد توجه قرار بگیرد اما قطعا هم کامبوجی ها و ملی پوشان ایران می دانند که توجه به این بازی بیش از آن که به مسائل درون زمین ربط داشته باشید، به خاطر سکوهاست!

*فشارهای فدراسیون جهانی فوتبال برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران باعث شد تا دیدار ایران - کامبوج با حضور زنان برگزار شود و برای این بازی بلیت فروشی صورت بگیرد. با وجود اینکه گفته می شود تقریبا  نیمی از 3500 بلیت فروش رفته هم به صورت گزینشی در اختیار زنان قرار گرفته؛ اما بازهم می توان بابت بلیت فروشی نیم دیگر آن خوشحال بود. البته باید این نکته را مذکر شد که دیدار پرسپولیس و کاشیما در فینال لیگ قهرمانان آسیا با حضور زنان برگزار شد اما کاملا گزینشی بود!

*از 11 مهر بلیت فروشی دیدار ایران و کامبوج شروع شد و در کمال تعجب زنان کمتر از 12 ساعت 3500 بلیت خریدند و خیلی زود ظرفیت چهارجایگاه بانوان پر شد. البته این روند قطره چکانی که بلیت فروشی جایگاه ها نه به صورت هم زمان بلکه جداجدا صورت گرفت، مورد انتقاد واقع شد.

*در آخرین اخبار تعداد بلیت های فروخته شده برای زنان 3500 عدد بوده در حالی که مردان تنها 2500 بلیت خریدند. البته بانوان هم می دانند دیدار ایران و کامبوج حساسیت رقابتی ندارد چرا که مردان به همین دلیل بلیت های زیادی نخریدند اما اولین حضور برای بسیاری از بانوان مهم است.

* طبق هماهنگی‌های به عمل آمده توسط یگان ویژه، پارکینگ‌های ۱۹ و ۲۰ که در ضلع شرقی ورزشگاه آزادی قرار دارند مختص ورود بانوان است. از این دو پارکینگ هیچ تماشاگر مردی حق ورود به ورزشگاه را ندارد. نیروهای پلیس خانم نیز قرار است در این پارکینگ‌ها مستقر شوند تا بانوان را به سمت ورودی‌های ورزشگاه راهنمایی کنند. هم‌چنین بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده زنان تنها از ضلع و ورودی شرقی ورزشگاه امکان ورود به استادیوم آزادی را دارند.

* هم چنین زنان جهت حضور در استادیوم آزادی باید با همراه داشتن کارت ملی و پرینت بلیت مسابقه از ساعت 13:30 وارد پارکینگ اتوبوسرانی ضلع شرقی ورزشگاه شوند.

* برخی از قوانینی که زنان باید در زمان ورود و حضور در استادیوم آن ها را رعایت کنند بدین شرح است:

- با توجه به شلوغی تونل ها و راهروها هرگز نباید کسی را هل داد و قبل و بعد از بازی به آرامی به سمت درهای ورودی و خروجی بروید.

- شعار یا رفتارهای سیاسی، قومیتی، تبعیض آمیز و توهین آمیز ممنوع است.

- رفتارهای مشکوک یا رفتار غیرقانونی افراد و هرگونه شیء مشکوک در استادیوم و اطراف آن را سریعا به نیروهای انتظامی و امنیتی اطلاع دهید.

- پرتاب هرگونه شیء در داخل محیط استادیوم و خصوصا زمین مسابقه ممنوع است.

-  روشن کردن هرگونه وسایل آتش زا، شکستن و خسارت به اموال و وسایل استادیوم ممنوع است.

- قبل از ورود به استادیوم تمامی تماشاگران بازرسی می شوند بنابراین بهتر است هرگونه وسیله ای که مانع ورود است همراه نباشد.

- این موارد هم ممنوع است: هرنوع اشیاء تیز و برنده از قبیل چاقو، قیچی، ناخن گیر، سوهان ناخن، چنگال، اسپری و لوازم آرایش (برای بانوان)، مواد، وسیله یا شی آتش زا و قابل اشتعال، وسایلی که برای دیگران ایجاد خطر می کند: صندلی تاشو، کلاه کاسکت، چتر، چمدان و کیف در ابعاد بزرگتر از ۲۵*۲۵*۲۵ و غیره، بطری یا لیوان یا قوطی شیشه ای، فلزی یا پلاستیکی و مایعات از جمله آب میوه، چای، قهوه. (صرفا آب های آشامیدنی با بسته بندی ساندیس قابل حمل هستند) ،اسپری و وسیله مشابه آن. (برای آگاهی از قوانین کامل اینجا کلیک کنید)

حواشی دیدار تیم های ملی ایران و کامبوج به شرح زیر است؛

* به فاصله چند ساعت مانده تا آغاز این مسابقه،تعدادی از هواداران زن تیم ملی فوتبال ایران خود را به ورزشگاه آزادی رسانده اند و روی صندلی ها مستقر شده اند. 

177

* مهدی تاج ، رییس فدراسیون فوتبال در فاصله سه ساعت مانده به شروع بازی در ورزشگاه آزادی حاضر شد.

* با توجه به درگذشت مرحوم جعفر کاشانى پیشکسوت سابق فوتبال ایران، فدراسیون فوتبال درخواست کرد که مسابقه ایران و کامبوج با یک دقیقه سکوت به احترام بازیکن سابق تیم ملى ایران آغاز شود.

*کیوسکه هوندا مربی تیم ملی فوتبال کامبوج پس از آخرین جلسه تمرینی بازیکنان این تیم برای رویارویی با تیم ملی فوتبال ایران در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022، خارج از محوطه ورزشگاه آزادی تهران با هواداران ایرانی خودش مواجه شد و عکس سلفی گرفت.

44

* بانوان در فاصله چند ساعت مانده به آغاز بازی در اطراف ورزشگاه آزادی حاضر شدند.

بانوان در اطراف ورزشگاه

بانوان در ورزشگاه

بانوان در ورزشگاه

حضور بانوان در ورزشگاه

حضور بانوان در ورزشگاه

حضور بانوان در ورزشگاه

حضور بانوان در ورزشگاه

حضور بانوان در ورزشگاه

* بانوان ایرانی سوژه عکاسان ورزشی

حضور بانوان در ورزشگاه

*حضور بدل کی روش در ورزشگاه آزای

بدل کی روش

*واکنش بازیکنان تیم ملی به حضور بانوان در ورزشگاه

*جایگاه تماشاگران کامبوج در ورزشگاه آزادی

900

* تشکر ویژه بازیکنان تیم ملی از زنان تماشاگر

*زنان تماشاگر در حال خروج از ورزشگاه

* هواداران خانم حاضر در استادیوم آزادی پس از پایان بازی، تمام زباله‌های جایگاه خود را جمع آوری کردند.

20

فنس کشی جایگاه زنان که البته انتقاداتی را هم به همراه داشت. ضمن اینکه جایگاه زنان نیز مجهز به دوربین مداربسته شد!

aHR0cHM6Ly9zdGF0aWMyLmlsbmEuaXIvc2VydmV2Mi9IdGxnRnZhd2w2SFEvUkw1NHpfbmV0VUUsL3Bob3RvXyVEQiVCMiVEQiVCMCVEQiVCMSVEQiVCOS0lREIlQjElREIlQjAtJURCJUIwJURCJUI4XyVEQiVCMSVEQiVCNy0lREIlQjIlREIlQjgtJURCJUIxJURCJUI5LmpwZw__

335740_962

*آموزش همیاران هواداران خانم یک روز پیش از دیدار تیم ملی ایران برابر کامبوج

* گیت های ویژه زنان

 

برنامه و نتایج کامل رقابت های فوتبال مقدماتی جام جهانی 2022 قطر +جدول

ایران - کامبوج دیداری تاریخی در فوتبال ایران

اطلاعیه فدراسیون فوتبال درباره ورود بانوان به ورزشگاه

جزئیاتی درباره پارکینگ و ورودی بانوان در دیدار ایران و کامبوج

آنچه خانم ها قبل از ورود به استادیوم آزادی باید بدانند + قوانین

رکورد جالبی که خانم ها در خرید بلیت بازی تیم ملی زدند / چرا فقط 7000 صندلی؟!

استقبال بانوان از بلیت فروشی بازی ایران و کامبوج/ جایگاه دوم هم پرشد

پایان ورود گزینشی به استادیوم/ بانوان می توانند بلیت ایران- کامبوج را بخرند + لینک خرید

 

نظر شما