شناسهٔ خبر: 35865141 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تصادف زائران اربعین در محور حمیل‌- سرابله/ افزایش بی‌سابقه تردد زائران از مرز خسروی

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از برخورد یک دستگاه خودروی سواری تویوتا با دو دستگاه اتوبوس خبر داد و گفت: متاسفانه بر اثر این حادثه سه سرنشین خودروی سواری که جزو زائران اربعین بودند، جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، محمد حیدری صبح امروز در جمع اصحاب رسانه، از برخورد یک دستگاه خودروی سواری تویوتا با 2 دستگاه اتوبوس خبر داد و اظهار داشت: این حادثه مرگبار حوالی ساعت 7:30 دقیقه صبح امروز (پنجشنبه، 18 مهرماه) در محور حمیل - سرابله رخ داد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه افزود: بر اثر این سانحه راننده آقا و دو سرنشین دیگر خودرو شامل یک خانم و یک پسر نوجوان که اعضای یک خانواده و جزو زائران اربعین بودند جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد: بررسی همکاران ما نشان می‌داد این خانواده از زیارت کربلا و از طریق مرز مهران به کشور بازگشته بودند که اسیر این حادثه شدند.

حیدری تصریح کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده انحراف به چپ خودروی تویوتا به علت خواب آلودگی علت وقوع این حادثه مرگبار بوده است.

وی گفت: در این سانحه مشکل خاصی برای رانندگان و سرنشینان دو دستگاه اتوبوس که با خودرو سواری برخورد داشتند رخ نداده و تعدادی از آن‌ها دچار جراحت‌های مختصر شدند.

حیدری یادآور شد: رانندگان و زائران اربعین باید توجه کنند که به هیچ عنوان در حالت خستگی و خواب آلودگی در جاده‌ها تردد نکنند، چرا که کوچک‌ترین غفلت می‌تواند عواقل جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

*اعمال محدودیت تردد برای کامیون‌ها در محورهای کرمانشاه 

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در ادامه، گفت: به منظور فراهم کردن شرایط بهتر برای تردد زائران اربعین، محدودیت‌های ترافیکی برای انواع کامیون‌ها در برخی از محورهای کرمانشاه اعمال می‌شود. 

وی اظهار داشت: براساس تصمیم اتخاذ شده، تردد انواع کامیون از محورهای کرمانشاه به اسلام آبادغرب و اسلام آبادغرب به قصرشیرین و پل دختر ممنوع است.

حیدری افزود: این ممنوعیت تردد شامل کامیون‌هایی که حامل مواد سوختی و فاسدشدنی هستند، نمی‌شود و اجازه تردد خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: این ممنوعیت تردد از امروز (پنجشنبه، 18 مهر) تا روز چهارشنبه اول آبان در محورهای یاد شده اعمال می‌شود.

وی، دلیل این تصمیم را افزایش بی‌سابقه تردد زائران از محورهای استان به سمت مرزهای خسروی در قصرشیرین و مهران در استان ایلام عنوان کرد.

حیدری با تاکید بر جلوگیری پلیس راه از تردد کامیون‌ها، گفت: با رانندگانی که وارد محورهای ممنوعه شود برخورد خواهد شد.

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه در پایان، متذکر شد: محورهای حمیل - سرابله، هرسین و نورآباد به سمت بیستون، سنقروکلیایی - بیستون، اسلام‌آباد غرب - ایوان‌غرب، سرپل‌ذهاب به قصرشیرین و نهاوند - کنگاور که مسیرهای اصلی تردد بیشتر زائران اربعین است، دو طرفه بوده و امکان تصادف رخ به رخ در این شرایط با کوچکترین غفلت زیاد است.

انتهای پیام/پ/و

نظر شما