شناسهٔ خبر: 35864610 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

فم تریب چگونه شکل گرفت؟

صاحب‌خبر -

هدی رستمی، گرداننده‌ی پروژه‌ی «فم تریپ» در اینستاگرام نوشت:

فم تریپ حدود یک سال پیش استارت خورد. با یک ایده کوچیک از سفری که در ترکیه اجرا شد و من به عنوان سفیری از ایران اونجا شرکت داشتم. برای شروع و بودجه‌ی اولیه در #روستودیو کتابچه‌ی راهنمای سفر رو طراحی کردیم به اسم #دفترسفر و حدود هفت هزار نسخه‌ی اون رو فروختیم که تمام سودش برای طراحی فم‌تریپ بود.

بعد برنامه‌ریزی پروژه به شکل جدی شروع شد و @feeliran راه‌اندازی شد. با دعوت اینفلونسرها، قسمت جدی ماجرا رسید و ما برای گرفتن مجوز‌ها و ویزاها اقدام کردیم و برای گرفتن ویزاها با شرکت مسافرتی #رهی_نو همکاری کردیم که اسپانسر این قسمت ماجرا شد. همزمان سراغ وزارت گردشگری رفتیم برای مجوزها. وزارت گردشگری که خودش به تازگی پروژه #visitiran رو شروع کرده و کارش با پروژه‌ی ما متفاوت ولی هم‌سوست، برای صدور مجوزهای لازم و معرفی ما به ادارات دیگه همکاری خوبی کرد. البته که موضوع سفر اینفلوئنسرهای خارجی در ایران موضوعی تازه بود و گرفتن مجوز‌ها برای اومدن و عکاسی و… حدود شش ماه طول کشید! بماند که هماهنگ کردن دوازده نفر اینفلونسر از چندین کشور و قاره‌ی مختلف که همزمان به ایران بیان کار وحشتناک سختی بود و همزمان ما هم باید حواسمون به تقویمون می‌بود.

بالاخره تاریخ سوم اکتبر برای دو هفته سفر نهایی شد و تازه نوبت پروازها، هتل‌ها، غذا و فعالیت‌ها شد. جایی که #ترکیش‌_ایرلاین اسپانسر خدماتی شد و با ما برای پروازهای بیزینس مهمونا از مقصد به ایران و برعکس همکاری کرد. ترکیش ایرلاین با تامین بلیت رفت برگشت مهمونها هم خیال ما رو راحت کرد و هم خودش به عنوان یه هواپیمایی اینترنشنال، همزمان در چندین نقطه مختلف دنیا تبلیغات خدمات خوبش رو انجام داد.

همکاری ترکیش ایرلاین که یکی از موفق‌ترین ایرلاین‌هاست با ما، خودش گواه اهمیت ماجرا بود. بعد هم بچه‌های خستگی ناپذیر تیم روستودیو بودن که ده‌ها بار مسیر فم‌تریپ رو رفتن و با صدها بیزینس مختلف برای اقامت‌، خوراک و فعالیت‌ها مذاکره کردن. جایی که شاید بیشترین سختی ماجرا بود، متقاعد کردن بیزینس‌های ایرانی به همکاری با چنین پروژه‌ای بود چون تصویری از اتفاقی که قرار بود بیفته نداشتند. اما بالاخره تونستیم بهترین‌ها رو برای این اولین فم‌تریپ ایران هماهنگ کنیم و در همه شهرها خدمات اسپانسری بگیریم. در آخر هم که هنوز خیلی از ماجرا مونده بود و ما هنوز درگیر تیکه آخر بودجه برای اجرای نهایی و بالا بردن کیفیت سفر بودیم، #تپسی حامی مالی قسمتی از ماجرا شد و در مسیر همراهمون شد. و حالا اینجاییم بعد از سختی و خستگی یک سال کار، وسط سفر و قدمی به اسم #فم_تریپ!

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما