شناسهٔ خبر: 35864445 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: پارسینه | لینک خبر

درخواست ترامپ برای تبرئه رضا ضراب!

رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ از رکس تیلرسون، وزیر خارجه وقت آمریکا خواسته است وزارت دادگستری را به تبرئه کردن رضا ضراب مجاب کند.

صاحب‌خبر -
بلومبرگ اعلام کرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال ۲۰۱۷ از رکس تیلرسون، وزیر خارجه وقت آمریکا خواسته است وزارت دادگستری را به تبرئه کردن رضا ضراب، تاجر ایرانی – ترک مجاب کند.

بر این اساس، تیلرسون در پاسخ به ترامپ با این درخواست مخالفت کرده و این کار را مداخله در روند تحقیقات ضراب عنوان کرده است. ضراب در آن مقطع زمانی موکل رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ بوده است.

پس از این ماجرا نیز تیلرسون یک بار دیگر به جان کلی، رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید مخالفتش را درباره درخواست ترامپ ابراز کرده بود.

رضا ضراب در آن زمان به اتهام دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران بازداشت شده بود و برای روند دادرسی خود جولیانی را به وکالت گرفته بود. جولیانی نیز چند نوبت اقدام به رایزنی دیپلماتیک برای حل پرونده وی کرده بود.

رضا ضراب سال ۲۰۱۷ به اتهام دور زدن تحریم‌های ایران از سوی مقامات قضایی آمریکا بازداشت شد. او در محاکمه در نیویورک مدعی شد رئیس جمهور ترکیه به شخصه اجازه دور زدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران را صادر کرده است. او همچنین با معرفی دو بانک ترکیه، از نقش آن‌ها در دور زدن تحریم‌های ایران خبر داد.

ترکیه ضمن اعلام اینکه ضراب در آمریکا به گروگان گرفته شده، بار‌ها خواستار استرداد وی شده است.

نظر شما