شناسهٔ خبر: 35863315 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس کمیته تغذیه، اسکان و جذب مشارکت‌ های مردمی ستاد اربعین خوزستان خبر داد

امسال ظرفیت پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه پنج برابر سال گذشته است / نیازمند آب شرب و یخ هستیم

حجت الاسلام موسوی امسال ظرفیت پذیرایی از زائران اربعین حسینی در مرزهای شلمچه و چذابه پنج برابر سال گذشته است گفت: با توجه به افزایش زائران از مردم تقاضا داریم نذر آب و یخ داشته باشند و این نذورات را در اختیار ما قرار دهند.

صاحب‌خبر -

«حجت الاسلام سید محمود موسوی» در حاشیه بازدید از مواکب مرز بین المللی شلمچه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه 400 موکب از میدان مقاومت خرمشهر تا نقطه صفر مرزی شلمچه مستقر شده اند اظهار کرد: در مسیر گذرگاه مرزی چذابه نیز 300 موکب مستقر شده که همه مواکب مستقر در مرزهای شلمچه و چذابه آماده خدمات رسانی به صورت 24 ساعته به زائران اربعین حسینی هستند.

 

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان تصریح کرد: همچنین 800 موکب نیز به صورت خودجوش از سوی مردم خوزستان در مسیرهای ورودی این استان مستقر شده است.

 

وی از استقرار 250 نفر عوامل ستاد عتبات عالیات در مرزهای شلمچه و چذابه خبر داد و افزود: همه این افراد وظیفه هماهنگی با مواکب و خروج تجهیزات مواکب مستقر در دو مرز خوزستان و عراق را برعهده دارند و با هماهنگی های انجام شده 85 موکب نیز از خوزستان در نجف اشرف، مسیر نجف به کربلا و کربلا معلی مستقر هستند.

 

وی با بیان اینکه امسال ظرفیت پذیرایی از زائران اربعین حسینی در 2 گذرگاه مرزی شلمچه و چذابه پنج برابر سال گذشته  است اضافه کرد: در مرز شلمچه امکان اسکان 100 هزار زائر و پذیرایی از 200 هزار زائر و در مرز چذابه نیز امکان اسکان برای 80 هزار نفر و 180 هزار نفر تغذیه بصورت روزانه فراهم شده است.

 

رئیس کمیته تغذیه، اسکان و جذب مشارکت‌ های مردمی ستاد اربعین خوزستان با بیان اینکه کلیه مواکب شناسنامه دار شده اند، خاطر نشان کرد: علاوه بر این نیز برای همه اعضای موکب ها کارت شناسایی صادر شده تا در رفت و آمد آنها مشکلی پیش نیاید.

 

وی از استقرار یک هزار و 500 موکب از ابتدای ورودی استان خوزستان تا نقطه صفر مرزی شلمچه و چذابه خبر داد و گفت: از ابتدای ماه صفر خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی توسط مواکب استان خوزستان آغاز شده که در مرز شلمچه این خدمات رسانی تا 30 صفر و در مرز چذابه تا 25 صفر ادامه دارد.

 

حجت الاسلام موسوی یاد آور شد: در همه مواکب مستقر در مرزها 2 وعده غذای گرم و یک وعده صبحانه بین زائران اربعین حسینی توزیع می شود، ضمن آنکه تنوع غذایی امسال نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

 

وی ادامه داد: خدمت به زائران اربعین حسینی وظیفه همه ماست، در همه مواکب آب شرب و آب معدنی و سه وعده غذایی به زائران ارائه می شود و خدمات رسانی به زائران اربعین به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه یخ نیز به صورت روزانه و مرتب بین مواکب تقسیم می شود اذعان داشت: حجم زائران بسیار است و هر دقیقه بر افزایش این زائران افزوده می شود از این رو بحث امسال بیشتر روی مسئله آب شرب و یخ است؛ در بحث غذایی و سایر خدمات نگرانی نداریم.

 

رئیس کمیته تغذیه، اسکان و جذب مشارکت‌ های مردمی ستاد اربعین خوزستان تاکید کرد: از مردم تقاضا داریم نذر آب و یخ داشته باشند و این نذورات را در اختیار ما قرار دهند و ما را در این امر پشتیبانی کنند تا بتوانیم به زائران بهتر خدمات رسانی کنیم.

 

وی عنوان کرد: همه مواکب در دو مرز شلمچه و چذابه توسط مردم اداره، پشتیبانی و حمایت می شوند و خوشبختانه تا امروز به نحو احسن از زائران پذیرایی شده و به صورت روزانه با حضور در مواکب مرز شلمچه و چذابه مسائل و مشکلاتشان را بر طرف می کنیم.

 

نظر شما