شناسهٔ خبر: 35862305 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه سیاست‌روز | لینک خبر

رزمایشی که به هنگام بود

امیر موسوی:آماده مقابله با تهدید دشمن در هر سطحی هستیم

صاحب‌خبر -

فرمانده کل ارتش گفت:برای هر سطحی از تهدید که دشمن طراحی کرده باشد، آماده‌ایم و مقابله می‌کنیم.
امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی ارتش در منطقه شمال غرب کشور گفت: بعد از تغییر ساختار نیروی زمینی ارتش، یگان‌های این نیرو به واکنش سریع و متحرک هجومی تغییر ماهیت داده‌اند. لازم بود ارزیابی از این یگان‌ها به عمل آید تا میزان آمادگی، تحرک و سرعت یگان‌ها سنجیده شود.
وی با اشاره به ماموریت غیر مترقبه یگان‌های منطقه شمال غرب، افزود: نیمه شب گذشته(سه شنبه) این ماموریت به یگان‌ها ابلاغ شد و آن‌ها بلافاصله وارد منطقه رزمایش شدند و برنامه‌های خوبی اجرا کردند.
فرمانده کل ارتش درباره پیام این رزمایش، خاطرنشان کرد: این رزمایش برای ملت بزرگ ایران پیام خوبی است که سربازان و فرزندان آنها برای اجرای ماموریت‌های خود برای مقابله با هرگونه تحرک احتمالی دشمن، کاملا آماده هستند.
امیر موسوی تاکید کرد: یگان‌های ارتش در اوج آمادگی قرار دارند و هرنوع ماموریتی که به آنها ابلاغ شود، در سریع ترین زمان ممکن آن را انجام خواهند داد.
وی افزود: پیام رزمایش برای دشمنان این است که اگر دارای محاسبات غلطی شوند، بدانند که فرزندان این آب و خاک آماده هستند در هر مکان و زمانی لازم باشد با قدرت هرچه تمام‌تر ایستادگی ‌کنند. وی درباره ارزیابی این رزمایش غیر مترقبه گفت: یگان‌ها آزمون خوبی از نظر سرعت عمل و رسیدن به اهداف رزمایش داشته‌اند و نمره قبولی را کسب کرده‌اند. امیدواریم به آنچه ستاد کل نیروهای مسلح برای این رزمایش ترسیم کرده، دست پیدا کنیم. 

تجهیزات جدید و بومی در رزمایش آزمایش شد
فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز از آزمایش تجهیزات جدید و بومی در زمایش این نیرو خبر داد.
امیر کیومرث حیدری درباره برگزاری این رزمایش گفت: فرمانده کل ارتش به منظور ارزیابی آمادگی رزمی یگان‌های نیروی زمینی ماموریتی را به نیروی زمینی ارتش ابلاغ کردند تا رزمایشی در منطقه شمال غرب کشور انجام شود.
وی ادامه داد: بلافاصله اوامر فرمانده کل ارتش به یگان‌ها ابلاغ شد و یگان‌ها در مدت زمان بسیار کم با تمامی تجهیزات خود را به منطقه رزمایش رساندند که رزمایش خوبی نیز برگزار کردند.
فرمانده نیروی زمینی ارتش در خصوص تجهیزات مورد استفاده در این رزمایش نیز گفت: در حال حاضر یگان‌های نیروی زمینی ارتش با تجهیزات جدید و سلاح‌های کاملا بومی در ماموریت‌ها حاضر می‌شوند و در این رزمایش نیز بخشی از توانمندی‌های بومی شده در حوزه تجهیزات مورد آزمایش قرار گرفت.

تشریح دستاوردهای رزمایش
همچنین جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نقطه زنی ‌توپ‌ها از دستاوردهای مهم رزمایش غیر مترقبه نیروی زمینی بود، گفت: این رزمایش آزمونی برای یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی بود.
امیر سرتیپ نوذر نعمتی با تشریح دستاوردهای رزمایش غیر مترقبه این نیرو گفت: یگان‌های واکنش سریع و متحرک هجومی به منظور ارتقای آمادگی رزمی، بالا بردن توان دفاعی، تحرک و جابحایی سریع یگان‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در این رزمایش حضور یافتند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: یگان‌های توپخانه نیروی زمینی ارتش به درجه‌ای از آمادگی دست یافته‌اند که اهداف مورد نظر را با شلیک حتی یک گلوله منهدم می‌کنند. 

نظر شما