شناسهٔ خبر: 35862129 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

آیا تلگرام رفع فیلتر می شود؟ + جزئیات کامل

دبیر شورای عالی فضای مجازی از احتمال رفع فیلتر تلگرام خبر داد.  ابوالحسن فیروزابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور : تمامی اعضا با رفع فیلتر تلگرام موافق هستند. اما چون  فیلترینگ با دستور قوه قضاییه صورت گرفته ، الزاما دستور رفع فیلتر نیز باید از سوی قوه قضاییه صادر شود . با حضور جناب رئیسی در راس

صاحب‌خبر - عصر ایران در خبری مدعی شد که  ابوالحسن فیروزابادی دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور گفته است : تمامی اعضا با رفع فیلتر تلگرام موافق هستند.
اما چون  فیلترینگ با دستور قوه قضاییه صورت گرفته ، الزاما دستور رفع فیلتر نیز باید از سوی قوه قضاییه صادر شود .
با حضور جناب رئیسی در راس این قوه مکاتبات جدیدی صورت گرفته و امیدواریم که نتیجه مثبت بگیریم .
متاسفانه آسیب های اجتماعی  حاصل از فیلترینگ و گرایش جوانان و نوجوانان به استفاده از فیلتر شکن بسیار بیشتر از قبل زمان فیلترینگ بوده .
 بسیاری از کسب و کارهای مبتنی بر تلگرام نیز بشدت آسیب دیده اند .
امیدواریم تا پایان ماه صفر فیلترینگ تلگرام برداشته شود.
با این حال فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی دقایقی پیش در گفت و گو با فارس اعلام کرد: خبر منتسب به اینجانب در مورد رفع فیلتر تلگرام جعلی و ساختگی است
من هیچگونه مصاحبه‌ای در این مورد نداشته‌ام.
تکذیب این خبر در حالی است که تمام شبکه های صداو سیما و هم چنین شبکه خبر و خبرگزاری صداو سیما بدون سروصدا مجددا به پیام رسان تلگرام بازگشته و فعالیت خود را در این پیام رسان از سر گرفته اند. 
تلگرام  ۱۰ اردیبهشت ۹۷ به دستور قضایی فیلتر و از دسترسی کاربران خارج شده و تا این لحظه اخبار و شایعات بسیاری از رفع فیلتر آن منتشر شده است که هیچ کدام رنگ واقعیت به خود نگرفته است. 

نظر شما