شناسهٔ خبر: 35861593 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

شهردار انزلی:

بهره‌برداری از پناهگاه‌ نگهداری از سگ‌های ولگرد

انزلی- شهردار انزلی با اشاره به بهره برداری از نخستین پناهگاه نگهداری از سگ‌های ولگرد و بلاصاحب در این شهر، گفت: ساماندهی سگ‌های ولگرد دغدغه مردم انزلی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حسن پورقربان عصر چهارشنبه در شهرداری انزلی با اشاره به بهره برداری از نخستین مکان نگهداری از سگ‌های بلاصاحب و ولگرد گیلان در این شهر، اظهار کرد: بر اساس آمار سمن ها ۲ هزار و ۷۰۰ قلاده سگ بلاصاحب در شهرستان انزلی وجود داشت که البته قبل از ساخت این پناهگاه سگ‌های ولگرد با دور سازی از محیط شهری کنترل شده‌اند.  

وی ساماندهی سگ‌های بلاصاحب را یکی از دغدغه‌های مهم شهروندان انزلی دانست و افزود: با رایزنی و مساعدت فرمانداری و اداره کل منابع طبیعی، زمینی به مساحت هشت هزار متر مربع به شهرداری واگذار شد که در فاز نخست ۲۵ غرفه در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر با سازه‌های سبک به عنوان پناهگاه نگهداری و ساماندهی سگ‌های ولگرد احداث شد.

 پورقربان ادامه داد: در این پناهگاه یک کانکس برای عقیم سازی و واکسیناسیون سگ‌ها و یک کانکس یخچال دار نیز برای نگهداری از غذای سگ‌ها قرار داده شده است.  

شهردار بندرانزلی تاکید کرد: این پناهگاه با هدف کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و حیوان از جمله هاری و کیست هیداتیک و همچنین ایجاد امنیت روانی و فراهم سازی محیطی امن در سطح شهر و ساحل برای گردشگران و شهروندان در راستای استفاده هرچه بهتر از مواهب الهی ایجاد شده است.

وی همچنین گفت: از دامپزشکی انتظار می رود در تهیه غذا از کشتارگاه‌ها و مرغداری‌ها و همچنین درباره عقیم سازی و تهیه دارو، شرایط و امکانات لازم را فراهم کرده و محیط زیست نیز مانع تخریب زیست گاه آن شود تا شرایط به صورت طبیعی باقی بماند.

مدیریت پناهگاه نگهداری سگ ها به سمن ها واگذار می شود

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری انزلی در ادامه این جلسه اظهار کرد: احداث این پناهگاه از دغدغه‌های مردم بود و معتقدم پس از افتتاح و بهره برداری از این مجموعه باید مدیریت آن به سمن‌های حامی حیوانات واگذار شود تا خودشان تولیگری امور را در دست گیرند.

حسن صفری افزود: هر اجتماعی برای رفع مسائل و مشکلاتش از مردم استفاده می کند و سازمان‌های مردم نهاد همواره می توانند در ادامه راه در کنار مسئولان، کارگشا باشند.

وی به نگرانی‌های مردم درباره حضور سگ‌های ولگرد در محیط شهر ساحلی بندرانزلی اشاره و تاکید کرد: حضور سگ‌های ولگرد در سطح شهر به اندازه‌ای نگرانی و التهاب اجتماعی به وجود آورده بود که موضوع ساماندهی آن در دستور کار شورای تامین شهرستان قرار گرفت.

صفری تصریح کرد: در تمام دنیا فراهم سازی زیرساخت‌ها با دولت است و ادامه کار با انجمن‌های مردم‌نهاد و در شرایط بد اقتصادی کشور که هزینه کردن سخت است باید اختیار امور به سمن ها واگذار شود.

وی با اشاره به لزوم آموزش به شهروندان، گفت: باید به مردم آموزش داد که سگ‌های رها سازی شده پس از عقیم شدن و واکسینه شدن مشکل انتقال بیماری نداشته و انگل زدایی شده است.

نظر شما