شناسهٔ خبر: 35860960 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

سناتور آمریکایی از احتمال تحریم ترکیه خبر داد

«کریس فن هولن» عضو چندین کمیته مجلس سنای آمریکا از قبیل کمیته امور بانکداری و بودجه، از آغاز تحرکات کنگره برای تحریم ترکیه به دلیل عملیات در شمال سوریه خبر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، با شدت گرفتن واکنش‌های بین‌المللی درباره عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه علیه شبه‌نظامیان هم‌پیمان واشنگتن، یکی از سناتورهای آمریکایی از تحرکات کنگره برای اعمال تحریم علیه آنکارا خبر داده است.

«کریس فن هولن» نماینده مردم ایالت مریلند در مجلس سنای آمریکا که عضو چندین کمیته سنا از قبیل کمیته امور بانکداری و بودجه است، در دو پیام توئیتری به اقدام دولت «دونالد ترامپ» در خروج نظامیان آمریکایی از شمال سوریه و دادن چراغ سبز به آنکارا برای انجام عملیات علیه شبه‌نظامیان کُرد به شدت تاخت و ترکیه را به تحریم‌ تهدید کرد.

هولن نوشت: «ترامپ دوست دارد که ادعا کند که او داعش را شکست داده است. این ادعا نادرست است. نیروهای ما در مشارکت با کُردهای سوریه به پیشرفت بزرگی دست یافتند اما اقدامات بیشتری لازم است. داعش دارد این خیانت ترامپ (به همپیمانان کُرد واشنگتن) را جشن می‌گیرد».

این سناتور آمریکایی با تاکید بر اینکه «ترکیه باید بابت حمله به شرکای کُرد سوری‌مان بهای سنگینی بدهد»، گفت هم اکنون سناتورها از هر دو حزب (جمهوری‌خواه و دموکرات) در حال نهایی کردن لایحه تحریم‌ها علیه واشنگتن هستند.

رئیس‌جمهور ترکیه عصر چهارشنبه (۱۷ شهریور) از آغاز عملیات نظامی این کشور علیه شبه‌نظامیان کُرد سوری مورد حمایت آمریکا در شمال سوریه خبر داده بود. 

نظر شما