شناسهٔ خبر: 35860252 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان:

امسال ۳۰۴ میلیون ریال محصولات سلامت محور قاچاق توقیف شد

سنندج - معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: طی شش ماهه اول امسال در حوزه پیشگیری و مقابله با قاچاق ،۳۰۴ میلیون و ۷۴۶ هزار و ۷۰۰ ریال محصولات سلامت محور قاچاق توقیف شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، بابک قطبی شامگاه چهارشنبه در چهارمین جلسه کار گروه پیشگری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت محور اظهار داشت: ۱۲ قلم داروی غیر مجاز و قاچاق به ارزش ۳۸۹ هزار و ۲۰۰ ریال و ۶۷ قلم مکمل توقیق و منهدم شده به ارزش ۳۷ میلیون و ۹۷۰ هزار ریال کشف شد.

قطبی افزود: یک هزار و ۴۱۱ قلم لوازم آرایشی بهداشتی و تعداد ۴۵۱ مواد غذایی، هریک به ارزش ۱۲۵ میلیون و ۹۱۵ هزار ریال و یکصد و چهل میلیون و ۴۷۲ هزار و پانصد ریال توقیف شده است.

وی با اشاره به بازرسی دقیق و گشت های مشترک با سایر دستگاه ها در حوزه محصولات سلامت محور ادامه داد: طی شش ماهه اول امسال ۴۸۰ بازرسی روتین از مراکز عرضه و پخش مواد آرایشی و بهداشتی، ۴۷ هزار و ۶۱۴ بازرسی از مراکز عرضه و پخش مواد غذایی و یک هزار و ۴۲۱ بازرسی روتین از داروخانه انجام شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کردستان تصریح کرد: ۵۰ بارزرسی از مراکز درمانی و عرضه و پخش تجهیزات و ملزومات پزشکی و ۲۷۴ بازرسی روتین از عطاریها و مراکز فروش مکمل صورت گرفته است.

وی افزود: طی شش ماه اول امسال یک هزار و ۵۰۰ بازرسی گشت مشترک از داروخانه‌ها و مراکز پخش، مراکز عرضه و پخش آرایشی و بهداشتی، سالن های آرایش بانوان، مراکز عرضه و پخش مواد غذایی، عطاریها، باشگاه های ورزشی و تجهیرات پزشکی انجام شده است.

نظر شما