شناسهٔ خبر: 35860221 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار: ضررت احیا و ساماندهی دو رودخانه مهم رشت

استاندار گیلان با تأکید بر احیا و ساماندهی رودخانه زرجوب و گوهررود گفت: در سنوات گذشته این طرح مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت اما به سبب عدم توجه جدی این امر هنوز برای مردم و دولت به عنوان یک چالش مطرح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع عصر امروز در جلسه اقتصاد مقاومتی در سالن جلسات استانداری گیلان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی راهبرد مورد قبول و تأکید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور است، اظهار کرد: این موضوع نشانگر اهمیت اقتصاد مقاومتی است که در ستاد ملی به ریاست معاون اول رئیس جمهور و در استان به جانشینی رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نشست‌هایی که در ابتدای مهرماه امسال با نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و جانشین ستاد ملی اقتصاد مقاومتی در استان گیلان برگزار شد، گفت: در این نشست پروژه‌های تعریف شده در استان گیلان در حوزه اقتصاد مقاومتی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

استاندار گیلان با اشاره به موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های خوب و ارزشمند گیلان در حوزه کشاورزی، گردشگری و صنعتی بیان کرد: قطعاً با تکیه بر پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های درون استانی همه ۱۹ پروژه و ۵۳ زیر پروژه‌ای که در جلسه قبل به تصویب رسیده توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی با بانک‌های عامل و با نظارت سازمان برنامه و بودجه و معاونت امور اقتصادی استانداری پیگیری و اهتمام ویژه درباره آن می‌شود.

زارع با تأکید بر پیگیری پروژه‌هایی که نیازمند برگزاری جلسات اختصاصی هستند،  افزود: برای پروژه‌هایی که نیازمند پیگیری در سطح ملی و تأمین ارز است حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز آینده پروژه‌ها تعیین تکلیف شود.

 وی با تأکید بر لزوم اهتمام ویژه تمام دستگاه‌ها برای تحقق و اجرای پروژه‌های استانی گفت: اکثر پروژه‌ها بین ۶۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و باید برای به نتیجه رسیدن پیگیری جدی انجام شود.

زارع احیا و ساماندهی رودخانه زرجوب و گوهررود را از موارد مهمی دانست که باید مورد توجه در سطح استان قرار بگیرد و بیان کرد: در سنوات گذشته این طرح مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اما به سبب عدم توجه جدی و همچنین عملیاتی نشدن این مشکل اساسی مرکز استان گیلان هنوز برای مردم و دولت به عنوان یک چالش مطرح است.

 استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به ساماندهی و حذف آلودگی‌های شهری و صنعتی با رویکرد گردشگری و سرمایه‌گذاری افزود: با توجه به ظرفیت‌های این رودخانه‌ها از حاشیه‌های این محیط برای بهره‌برداری با اهداف توسعه شهری در ابعاد اجتماعی و اقتصادی و شهری استفاده شود به همین دلیل ساماندهی رودخانه زرجوب و گوهررود در راستای ارتقای شاخص های اکولوژیکی و زیست محیطی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه آب برای همه شهرهای مشابه رشت محور توسعه و کسب درآمد و اشتغال است، گفت: باید از این ظرفیت ارزشمند نهایت استفاده شود.

زارع با تأکید بر تشکیل کمیته به ریاست معاونت امور عمرانی استانداری گیلان و با نظارت محیط زیست شهرداری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و آب و فاضلاب شهری و منطقه‌ای افزود: این طرح باید یک بار دیگر مورد بررسی قرار گرفته و انتظار می‌رود تا جلسه بعدی این کمیته به جمع‌بندی لازم در این زمینه برسد.

انتهای پیام/84007

نظر شما