شناسهٔ خبر: 35860179 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استاندار سیستان و بلوچستان:

۵۵هزار زائر اربعین از مرز میرجاوه وارد ایران شده‌اند

استاندار سیستان و بلوچستان بابیان اینکه ۵۵ هزار زائر اربعین از مرز میرجاوه وارد این استان شده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌شود تعداد زائران پاکستانی به ۱۰۰ هزار نفر نیز برسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رادیو اربعین، احمدعلی موهبتی بابیان اینکه از ابتدای ماه محرم ورود زائران پاکستانی برای حضور در مشهد و همچنین عتبات عالیات در حال انجام گرفتن است، تأکید کرد: تاکنون ۵۵ هزار نفر از این زوار از طریق مرز میرجاوه وارد ایران اسلامی‌شده‌اند.

وی بابیان اینکه پیش‌بینی می‌شود درنهایت تعداد این زوار به ۱۰۰ هزار نفر برسد، افزود: سال گذشته شاهد ورود ۶۴ هزار زائر پاکستانی بودیم.

استاندار سیستان و بلوچستان بابیان اینکه زائران پاکستانی که وارد ایران می‌شوند یا راه مشهد را در پیش‌گرفته و سپس به عتبات می‌روند و یا مستقیماً به سمت خوزستان و مرز ایران و عراق مراجعت می‌کنند، گفت: در هر دو صورت میزبانی مردم استان اعم از شیعه و سنتی از این زائران برنامه‌ریزی‌شده است.

موهبتی افزود: زائرانی که قرار است به مشهد مقدس بروند بعد از گذر از میرجاوه در زائرسرای بزرگ امام رضا(ع) و حسینیه‌های شهر زاهدان اسکان داده می‌شوند و سپس به سمت مشهد حرکت می‌کنند و زائرانی که مستقیماً به عتبات می‌روند نیز از طریق نصرت‌آباد و سپیدابه مورد استقبال و اسکان موکب‌های مردمی قرار می‌گیرند.

وی بابیان اینکه ۱۵هزار زائر از استان سیستان و بلوچستان در سامانه سماح نام‌نویسی کرده‌اند، تأکید کرد: برای این افراد در کنار امکانات حمل‌ونقل زمینی و اتوبوس و ... قطارهایی نیز در روزهای چهاردهم، شانزدهم، هجدهم و بیستم مهرماه تدارک دیده‌شده و در حال رایزنی برای برقراری پرواز مستقیم هم هستیم.

نظر شما