شناسهٔ خبر: 35859945 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

پست باید مصداق توسعه فناوری باشد

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بیان اینکه پست ما باید مصداق توسعه فناوری باشد و از فناوری‌های جدید و به‌روز استفاده کند، گفت: دنیا برای انتقال بسته‌های پستی به سمت تکنولوژی رفته و از شیوه‌های جدید برای انتقال استفاده می‌کند، بنابراین لازم است فرآیند مکانیزه‌سازی مبادلات را به میزان اعتبارات و توانی که دارید، آغاز کنید.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، امروز (چهارشنبه) در مراسم روز جهانی پست که در موزه ارتباطات برگزار شد، درباره نامه‌نگاری افراد از سراسر کشور، گفت: من این روزها به واسطه نامه نوشتن دوستان زیادی در سراسر ایران دارم که همگی بدون واسطه و راحت مطالب خود را می‌نویسند و برای من می‌فرستند، در این فضای نامه‌نگاری جدای از فناوری‌هایی که امروز هست، حرف‌ها شفاف‌تر و بااحساس‌تر منتقل می‌شود.

 

وی افزود: خط نشان‌دهنده شخصیت آدمها است و راز نامه‌های پستی همین است، رویکرد من بعد از باز کردن این راه ارتباطی با مردم تغییر کرده و نوع توجهم به مسائل متحول شده است. پست گنجینه بزرگی برای وزارت ارتباطات است. البته در تمام دنیا این هست و ما باید قدر این ارزش بزرگ را بدانیم و باید در این راستا برای مردم خدمت‌دهی مناسب و با کیفیت را مدنظر قرار دهیم.

 

تمبر می‌تواند فرهنگ کشور را به دنیا ارسال کند

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تمبر یکی از رسانه‌های مهم فرهنگی در کشور است، افزود: حفظ تمبر نیاز به تلاش جدی‌تر دارد. ما مکان‌های تاریخی، رویدادهای مهم و میراث‌های ماندگار بسیاری داریم که می‌توانیم با تمبر آن را به تمام دنیا ارسال کنیم، اینها سبقه تاریخی دارند. زمانی که تمبرهای مختلف چاپ و در دنیا منتشر می‌شود و در کلکسیون‌های دنیا قرار می‌گیرد، می‌تواند فرهنگ غنی کشور را نشان دهد. تمبر باید به چرخه‌های پستی ما برگردد، باید این گنجینه را حفظ کرد و به آنها بها داد و اولین خواهش من این است که احیای تمبر به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد.

 

آذری جهرمی با اشاره به تغییر لوگوی پست، بیان کرد: اعتراضات زیادی در خصوص تغییر لگوی پست به من ارجاع داده شد. باید توجه کرد که نشان یک شرکت، پیشینه تاریخی آن است. در این حوزه برای تغییر لوگوی شرکت ملی پست انتقاداتی مطرح شد که جای توجه دارد. نمی‌گویم که نظر خود را عوض کنید اما به انتقادات توجه کنید، برخی از این مسائل مربوط به هزینه‌ای است که تغییر لوگو روی لباس‌ها، ماشین‌ها و ادارات تحمیل می‌کند. بنابراین می‌توانید منتقدان را دعوت کرده و پای صحبت‌های آن‌ها بنشینید و به انتقاداتشان پاسخ دهید.

 

وی با بیان اینکه مبادلات سنتی زیبنده پست نیست، افزود: مبادلات باید نوین باشد. لازم است فرآیند مکانیزه‌سازی مبادلات را به میزان اعتبارات و توانی که دارید، آغاز کنید. دنیا برای انتقال بسته‌های پستی به سمت تکنولوژی رفته و از شیوه‌های جدید برای انتقال استفاده می‌کند، ما نیز باید این مقوله را در پست جدی بگیریم. پست ما باید مصداق توسعه فناوری باشد و از فناوری‌های جدید و به‌روز استفاده کند.

 

منبع: ایسنا

نظر شما