شناسهٔ خبر: 35859901 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دست‌فروشان کالاهای سلامت‌محور جمع‌آوری شوند/منع مصرف محصولات سلامت‌محور فاقد برچسپ اصالت

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان گفت: جمع‌آوری دست‌فروشانی که محصولات سلامت‌محور از جمله مواد آرایشی بهداشتی عرضه می‌کنند در راستای اهمیت سلامتی مردم، ضروری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی خداویسی عصر امروز در کارگروه پیشگیری و مقابله با قاچاق محصولات سلامت‌محور که در سالن اجتماعات معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: جمع‌آوری دست‌فروشانی که محصولات سلامت‌محور از جمله مواد آرایشی بهداشتی عرضه می‌کنند در راستای اهمیت سلامتی مردم، ضروری است.

وی خطاب به شهروندان عنوان کرد: از خرید محصولات سلامت‌محور بدون برچسپ اصالت و سلامت خودداری کنید.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان کردستان با بیان اینکه  حضور مستمر گشت‌های مشترک بازرسی در خصوص عرضه محصولات سلامت‌محور ضرورت دارد، افزود: ما همه به معضل بیکاری و فشار اقتصادی مردم واقفیم اما چون برخی محصولات مستقیم  سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازد لذا نمی‌توان به سادگی از آن گذشت.

خداویسی عنوان کرد: در ۶ ماهه اول امسال طبق آمار تعزیرات حکومتی ۵۷ پرونده در خصوص همه محصولات سلامت‌محور تشکیل شده است که تعداد پرونده‌های وارده، یک هزار و ۹۴۵ فقره و پرونده‌های مختومه یک هزار و ۹۳۳ مورد که مبلغ ریالی محکومیت در رای آن  به ارزش ۴۰۷ میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال است.

وی تعامل و همکاری نهادهای آموزشی خصوصا آموزش و پرورش را در خصوص اشاعه فرهنگ استفاده از محصولات سلامت‌محور در مدارس ضروری عنوان کرد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۷

نظر شما