شناسهٔ خبر: 35859694 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز قدیمی | لینک خبر

اروپایی‌‌ها عملیات ترکیه در سوریه را محکوم کردند

مقام‌های اروپایی از قبیل آلمان عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه را محکوم کردند و وزیر خارجه آلمان گفته که این عملیات به تقویت داعش منجر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

در حالی که واکنش‌های کشورهای مختلف به آغاز عملیات جدید ترکیه در شمال سوریه علیه عناصر کُرد ادامه دارد، مقام‌های ارشد کشورهای اروپایی این عملیات را محکوم کردند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان ساعتی بعد از آغاز عملیات نظامی جدید ترکیه در شمال سوریه، به این اقدام آنکارا واکنش نشان داد.

ماس ضمن محکوم کردن عملیات ترکیه در شمال سوریه  اعلام کرد، این عملیات باعث تشدید ناآرامی در منطقه و تقویت داعش منجر خواهد شد.

«ژان کلود یونکر» رئیس کمیسیون اروپا هم ضمن درخواست از ترکیه برای نشان دادن خویشتنداری درباره عملیات نظامی در شمال سوریه، توقف این عملیات را خواستار شده است.

دولت‌های فرانسه و انگلیس هم در مخالفت با عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل را خواستار شدند.

«جوزپه کونته» نخست‌وزیر ایتالیا نیز در واکنش به آغاز این عملیات گفت که عملیات نظامی ترکیه به غیرنظامیان آسیب خواهد زد و منجر به بی‌ثباتی در منطقه خواهد شد.

عصر امروز چهارشنبه بود که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه آغاز عملیات نظامی جدید در شمال سوریه با اسم رمز «چشمه صلح» را اعلام کرد.

او در توئیتر خود نوشت: «نیروهای مسلح ترکیه به همراه ارتش آزاد، عملیات چشمه صلح را علیه تروریست‌های پ.ک.ک/ی.پ.گ (حزب کارگران کردستان و یگان‌های مدافع خلق) و داعش در شمال سوریه آغاز کرد. ماموریت ما ممانعت از ایجاد گذرگاه تروریستی در طول مرزهای جنوبی خود است».

وی با بیان اینکه یکی از هداف این عملیات بازگرداندن صلح به مناطق شرقی فرات و شمال سوریه است، افزود:‌«عملیات چشمه صلح تهدیدات تروریستی علیه ترکیه را خنثی کرده و منجر به ایجاد یک منطقه امن می‌شود که بازگشت پناهندگان سوری به خانه‌هایشان را تسهیل می‌کند. ما تمامیت ارضی سوریه را حفظ کرده و جوامع محلی را از چنگ تروریست‌ها رها می‌کنیم»

برچسب‌ها:

نظر شما