شناسهٔ خبر: 35859686 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

حسن ر وحانی از نظارت شورای نگهبان بر انتخبات مجلس شورای اسلامی گله کرده است

آقای روحانی، اگر شورای نگهبان اهل سخت گیری بود، امروز بسیاری بر سر کار نبودند!

بولتن نیوز

امروز حسن روحانی در جلسه هیئت دولت سخنان جدیدی پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به زبان آورده است. وی در این سخنان مجلس اول را به این علت که شورای نگهبان وجود نداشته تا بر صلاحیت کاندیداها نظارتی داشته باشد، بهترین دوره دانسته است.

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی _ سید محسن عبدالهی: امروز حسن روحانی در جلسه هیئت دولت سخنان جدیدی پیرامون انتخابات مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان به زبان آورده است. وی در این سخنان مجلس اول را به این علت که شورای نگهبان وجود نداشته تا بر صلاحیت کاندیداها نظارتی داشته باشد، بهترین دوره دانسته است.
 
آقای روحانی، اگر شورای نگهبان اهل سخت گیری بود، امروز بسیاری بر سر کار نبودند!
 
به گزارش بولتن نیوز، اینکه حسن روحانی هر چند وقت یکبار و برای پرت کردن حواس مردم و منتقدان سراغ اینگونه مسائل می رود تا واقعیت عملکرد خود و دولت تحت مدیریتش آن چنان به چشم نیاید، دیگر تبدیل به امری کاملا پیش افتاده گشته است. این عادت روحانی را اگر در کنار شرایطی که برای اطرافیانش به وجود آمده و عملکرد ضعیف دولت و کارنامه درخشان رقیب انتخابات و رئیس این روزهای قوه قضاییه بگذاریم، بهتر متوجه می شویم که چرا روحانی سعی می کند با طرح مباحثی اینچنینی اذهان را به سمت اموری دیگر هدایت کند.

اما سخنان رئیس جمهور به گونه ایست که نمی توان به سادگی نیزاز کنار آن ها گذشت. ایشان مدعی شده اند که بهترین دوره مجلس شورای اسلامی، اولین دوره آن بوده است. علت را نیز نبود شورای نگهبان و نام نویسی تمام تفکرات و جریان های سیاسی دانسته اند. همچنین از محدودیت هایی که توسط شورای نگهبان اعمال می شود و عده ای را از این مسیر باز می دارد، گله کرده است.

گاهی اوقات فردی که چنین مسائلی را مطرح می نماید، در سابقه اش نیز اعتقاد به این گفته ها کاملا مشخص است اما هنگامی که چنین حرف های قشنگی از زبان حسن روحانی خارج می شود، نمی توان این سخنان را از سر اعتقاد وی دانست. حضرتشان گویا فراموش کرده است که در همان دوره اول و در صحن علنی مجلس چه سخنرانی عجیبی در مورد ارتش کرده و خواستار تعطیلی و یا پاکسازی گسترده آن نهاد مهم گشته است. همچنان فیلم های آن جلسه و سخنرانی روحانی و پاسخ های شهید مصطفی چمران موجود هستند که شهید چمران با قاطعیت کامل از ارتش دفاع می کنند و حسن روحانی را فردی تندرو می نامند.

در تاریخ و خاطرات همین جناب ثبت است اولین فردی که حجاب را در دستگاه های دولتی جمهوری اسلامی اجباری کرد، ایشان بوده و اجازه ورود کارکنان زن بی حجاب ارتش را به محل کارشان نداده است. حال همین فرد از اینکه چرا شورای نگهبان بر اساس قانون صلاحیت افرادی که می بایست در مجلس شورای اسلامی برای مردم و آینده آن ها تعیین تکلیف نمایند، نظارت می کند تا هر کس و ناکسی نتواند جنس بنجل خود را به مردم غالب کند، ناراحت است.

البته از جهتی به شورای نگهبان هم نقد وارد است. اگر شورای نگهبان همانگونه که روحانی معتقد است اهل سخت گیری بود، بدون شک حسن روحانی نمی توانست برای بار دوم و 4 سال دیگر رئیس جمهور شود. تخلفاتی که در ایام انتخابات صورت گرفت و کارنامه 4 سال اول و اسناد و مدارکی که از سابقه وی در دهه 60 منتشر شد و مورد تایید قرار گرفت، اگر به درستی و دقیق اعمال قانون می گشت، قطعا صلاحیت وی احراز نمی شد. و نه تنها در این فقره انتقاد  به شورای نگهبان وارد است، بلکه این شورا نباید اجازه حضور بسیاری از نمایندگان را صادر می کرد. اگر همه این مواردی که باید انجام می شده ولی رخ نداده است، عملی می گشت، حق با روحانی بود و این نهاد بر اساس قانون سخت گیری زیادی انجام داده بود.

اما هنگامی که خود حسن روحانی از زیر دست شورای نگهبان خارج می شود و می تواند 4 سال دیگر بر صندلی ریاست جمهوری اسلامی ایران بنشیند، نشانگر این امر است که شورای نگهبان نه تنها سخت گیر نیست، بلکه در انجام وظایف خود مماشات نیز کرده است. علاوه بر این نکات بد نیست که رئیس دولت تدبیر و امید از نتایج عملکرد درخشان دوستان لیست امید و اصلاح طلبان در مجلس شورای اسلامی برای ما تعریف کننند که با کدام عملکرد و کارنامه روشنی امروز چنین ادعایی طرح می شود. واضح تر از آن آیا در شورای شهر که شورای نگهبان نظارتی هم ندارد، دوستان وی توانسته اند یک حرکت مثبت و ماندگار و به درد بخور انجام بدهند و گلی به سر خودشان و ما بزنند؟! به نظر می رسد حسن روحانی بهتر است که مطابق قسم خود پاسدار قانون اساسی باشد و نه اینکه با سیاسی بازی جایگاه قانون اساسی را تضعیف نماید و خلاف قانون صحبت کند.

نظر شما